Carina Olset bytter beite

NRK sportens Carina Olset slutter som programleder og reporter i NRK, og starter i kommunikasjonsbransjen.
Carina Olset, fra EM 2021. FOTO: NRK/Julia Marie Naglestad

- Jeg har hatt 16 fantastiske år i NRK, og er takknemlig for alle spennende oppgaver sammen med dyktige og flinke kolleger. Jeg føler meg heldig som i løpet av min tid i NRK ikke bare har fått jobbe med alt fra barne-tv og sport, men også underholdning, som i Idrettsgallaen i vinter, sier hun.

Tobarnsmoren sier samtidig at hun er i en fase i livet hvor hun ønsker å utvikle nye ferdigheter og få nye impulser.

- Det er jo heller ikke til å legge skjul på at det kan være krevende å jobbe mye kvelder, helger og i ferietider og samtidig få til en balanse med livet på hjemmebane, sier hun.

I NRK har hun hatt en rekke stillinger som journalist, vaktsjef og programleder. Hun har bred erfaring fra nyhets- og sportsjobbing, underholdning, barne-tv og store direktesendinger.

NRKs sportsredaktør, Egil Sundvor, har forståelse for at Olset søker nye utfordringer, og ønsker henne lykke til videre som rådgiver i Corporate Communications.

- Det er trist å miste en svært dyktig medarbeider med bred sportslig og journalistisk kompetanse og som bidrar med engasjement og godt humør i alt hun jobber med. Nå gleder vi oss til at hun skal avrunde en strålende karriere i NRK med å lede oss gjennom kvinnenes fotball-EM i juli i sommer, sier Sundvor.

Og Carina Olset selv ser fram til å avslutte NRK-perioden på aller best tenkelige måte.

- Jeg gleder meg enormt til å gjøre tidenes innsats under EM i sommer, dette mesterskapet i England har vi sett fram til og planlagt lenge, så det blir en nydelig avslutning, sier hun.

Europamesterskapet i fotball for kvinner kan du se på NRK og TV2 fra 6. til 31. juli.

Carina Olset, fra EM 2021. FOTO: NRK/Julia Marie Naglestad