Canal Digital + Viasat Consumer = Allente

(Fornebu/Stockholm 5. mai 2020) Sammenslåingen av Viasat Consumer og Canal Digital er gjennomført og de to tv-distributørene har nå blitt til Allente. Nå starter arbeidet med å forene de to selskapene til et nytt og spennende distribusjonsselskap for Allentes 1,2 millioner kunder i det nordiske markedet.

– I dag er en historisk dag! Selv om tv-bransjen er i enorm utvikling er det ikke hver dag at det kommer en ny, stor TV-distributør på banen. Så vidt vi vet er det første gang det gjennomføres uten et håndtrykk eller fysisk kontakt i tillegg. Ikke bare har vi forent Viasat Consumer og Canal Digital til et nytt og spennende selskap til det beste for kundene, vi har gjort det fra våre hjemmekontor i fire forskjellige land. Tenk hva vi kan få til når vi endelig får samlet alle ansatte igjen, sier en stolt administrerende direktør i Allente, Bjørn Ivar Moen.

EU godkjente fusjonen den 30. april i år og nå har Telenor Group og Nent Group signert avtalen som gjør at en ny, nordisk tv-distributør endelig ser dagens lys i det nordiske markedet.

– Vi har en ambisjon om å fortsette og utvikle tv-tjenester med kvalitet i alle ledd til våre kunder. Samtidig trenger ikke kundene våre å foreta seg noe nå. Vi vil holde kundene våre godt orientert om endringer og forbedringer som kommer. Vi skal jobbe hardt for å sikre at kundene fortsetter å ha den samme gode kvaliteten som de er vant til i dag. I tillegg gleder vi oss til å ta fatt på å utvikle nye produkter og tjenester til det beste for våre 1,2 millioner kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Vi gleder oss til å fortsatt gi våre kunder overlegen kvalitet på tv-opplevelsen fra oss, sier Jonas Gustafsson, finansdirektør i Allente.

Allente vil ha hovedkontor i Oslo og Stockholm og har nærmere 400 ansatte fordelt på syv kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

– Vi er utrolig stolte av våre ansatte og innsatsen de har lagt ned den siste tiden. Det har vært krevende for mange, spesielt når vi ikke har kunnet møtes grunnet koronasituasjonen. Det er godt å se at våre ansatte står på og alltid setter kunden først, og det fortsetter vi naturligvis med i Allente, avslutter Bjørn Ivar Moen.

Fakta om Allente:

• Allente vil tilby tv-distribusjon via satellitt til 1,2 millioner kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I tillegg tilbyr selskapet strømmetjenester, samt IPTV løsninger og fiber bredbånd via åpne nettverk.
  • Består av 400 ansatte fordelt på 4 land.
  • Telenor Group og Nent Group eier 50% av selskapet hver seg og vil være likt
    representert i styret, med rullerende styreleder.
  • Canal Digital og Viasat Consumer hadde en omsetning på til sammen 7,5 milliarder SEK i 2019.

For pressehenvendelser kontakt:
Karen Sylte Hammeren, Nordisk PR-sjef i Allente, tlf. +47 975 95 610
Scott Engebrigtsen, Kommunikasjonsdirektør i Allente, tlf. + 47 900 43 484

Administrerende direktør i Allente, Bjørn Ivar Moen.
Finansdirektør i Allente, Jonas Gustafsson.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Allente på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.