Canal Digital gir kundene førpremiere på ny sesong av storserien Mars

Fra søndag 4. november kan kundene se første episode av Mars sesong 2 på Canal Digitals strømmetjeneste, en hel uke før TV-premieren.

I den første sesongen blir seeren med på jomfruturen til vitenskapsfolkene fra International Mars Science Foundation (IMSF). I sesong to har disse vært på Mars i fem år, og året er 2042. IMSF klarer ikke å finansiere kolonien selv, og slipper derfor til kommersielle krefter fra privat næringsliv. Spørsmålet er om de ofte motstridende interessene mellom vitenskap og privat næringsliv klarer å leve sammen.

Samarbeid om førpremiere

Canal Digital har en offensiv satsing på innhold i strømmetjenesten, og hadde tidligere stor suksess med førpremiere for kundene på serien «Deep State». Nå får kundene den samme muligheten med Mars.

-   Samarbeid av denne typen er veldig spennende for oss. Kvaliteten til «Mars» og distribusjonskraften til Canal Digital gir en god match,sier Mads Christensen, Senior Director Distribution & Digital i FOX Networks Group Nordics.

Unik sjangerblanding og norsk innslag

Mars er en hybrid mellom fiksjon og dokumentar, og vi møter en rekke anerkjente eksperter som Tesla- og SpaceX-gründer Elon Musk, forfatter Andy Weir («The Martian»), tidligere NASA-sjef Ellen Stofan, forfatter og aktivist Naomi Klein og Bill Nye fra The Planetary Society.

Første episode har for øvrig også en lengre dokumentarsekvens med norske Morten Bergan, og hans arbeidshverdag på oljeplattformen Goliat. Hensikten med å følge Bergan er å vise hvordan vi også her på jorda drar til mindre gjestmilde deler av kloden, og er lenge borte fra familien, for å høste av naturressursene.

Førpremieren av Mars sesong 2 kan du se på strømmetjenesten fra og med 4.november. Hver uke fremover legges ut en ny episode.

For mer informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Director Nordic PR