Aspelin Ramm EiendomAspelin Ramm Eiendom

Campus Ullevål har inngått samspillsavtale med Skanska

Onsdag 23. november signerte entreprenørkonsernet Skanska samspillskontrakt med Campus Ullevål, et av de første prosjektene i innovasjonsdistriktet Oslo Science City.
Tor Arne Midtskogen, konserndirektør Bygg i Skanska inngikk samspillskontrakt med Siri Steinbakk, administrerende direktør i Campus Ullevål, Gunnar Bøyum, styreleder i Campus Ullevål og konserndirektør i Aspelin Ramm og Lars Andresen, styremedlem i Campus Ullevål og administrerende direktør i NGI. Foto Åsmund Holien Mo

Campus Ullevål vil romme 1500 arbeidsplasser og erstatter de gamle lokalene til NGI (Norges Geotekniske Institutt) fra 1966 i Sognsveien 72.

– Campus Ullevål er en viktig del av utviklingen av Oslo Science City. NGIs mål er å etablere Campus Ullevål som et senter for innovasjon og teknologiutvikling innen klima, energi, miljø og infrastruktur. Valget av Skanska som entreprenør for å bygge Campus Ullevål er en viktig milepæl for å nå dette målet, og vi ser fram til et godt samarbeid, sier Lars Andresen, styremedlem i Campus Ullevål og administrerende direktør i NGI.

Campus Ullevål er et komplekst utviklingsprosjekt. I tillegg til å bygge avanserte laboratorier og annen forskningsinfrastruktur skal også deler av tomten transformeres til et grønt og offentlig tilgjengelig bygulv. Campus Ullevål vurderte tre komplette og kvalifiserte tilbud fra entreprenører før det endelige valget falt på Skanska.

– Skanska er en solid entreprenør som har levert et godt og gjennomtenkt tilbud. De har også et team som har jobbet sammen i store kompliserte prosjekter tidligere. Vi gleder oss til å videreutvikle løsningene i bygget sammen med Skanska, sier Siri Steinbakk, administrerende direktør i utbyggingselskapet Campus Ullevål.

Et verdifullt bidrag til byen

Campus Ullevål er tegnet av det danske arkitektkontoret Schmidt Hammer Lassen. NGI og Norsk institutt for vannforskning (NIVA) har allerede inngått leiekontrakter som opptar rundt halvparten av bruksarealet i det nye bygget.

– Vi er glade for at vi ble valgt som entreprenør til å gjennomføre Campus Ullevål, og ser frem til å være med og utvikle en viktig del av Oslo Science City til det beste for både kunder og leietakere. Byggets miljøkvaliteter og arkitektoniske utforming vil gi et verdifullt bidrag til utviklingen av denne delen av byen, sier Tor-Arne Midtskogen, konserndirektør for Bygg Skanska.

Bilder

Last ned bilde
Signering fra venstre: Terje Nyborg Olsen, regiondirektør Skanska, Tor Arne Midtskogen, konserndirektør Bygg Skanska, Siri Steinbakk, administrerende direktør Campus Ullevål, Gunnar Bøyum, styreleder i Campus Ullevål og konserndirektør i Aspelin Ramm og Lars Andresen, styremedlem i Campus Ullevål og administrerende direktør i NGI. Foto Åsmund Holien Mo
Last ned bilde
Siri Steinbakk, administrerende direktør Campus Ullevål og Gunnar Bøyum, styreleder i Campus Ullevål og konserndirektør i Aspelin Ramm signerer samspillskontrakt med Skanska. Foto Åsmund Holien Mo
Last ned bilde
Det gamle bygget til NGI er revet i Sognsveien 72, og samspillsfasen med Skanska settes i gang. Foto Åsmund Holien Mo
Logo Campus Ullevål Foto Åsmund Holien Mo

Om Aspelin Ramm Eiendom

Aspelin Ramm Eiendom
Vulkan 16

+47 22 40 40 00http://post@aspelinramm.no

Om Campus Ullevål

Beliggenhet: Sognsveien 72
Arkitekt: Schmidt Hammer Lassen Architects
Areal: 36 000 kvm
Miljøprofil: BREEAM-NOR Excellent

Eiere: NGI (50 prosent) og Aspelin Ramm (50 prosent)

Oppstart: Vår 2023 Ferdigstilles: 2025

Om Skanska

Skanska er et av Norges største prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med forretningsområder innen bygg, anlegg, eiendomsutvikling og spesialistselskaper.

Følg pressemeldinger fra Aspelin Ramm Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aspelin Ramm Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Aspelin Ramm Eiendom