Norges Hyggeligste Håndverker

Camilla er Norges hyggeligste håndverker!

Rørlegger Camilla Cox Barfot ble i dag kåret til Norges hyggeligste håndverker under Boligmessa på Fornebu.
Norges Hyggeligste Håndverker Camilla Cox Barfot

Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra håndverkerbransjen for å skape større stolthet og engasjement for håndverksyrkene. Det er tredje gang kampanjen arrangeres. Engasjementet har vært enormt, og juryen fikk en svært vanskelig jobb med å peke ut den aller hyggeligste blant 21 finalister.

– Camilla kjennetegnes av et høyt kvalitetsnivå, en entusiasme og en stå-på-vilje som er helt sjelden. Hun er også svært pålitelig, rask og engasjert i arbeidet og kundene sine, noe som tilsammen gjør henne til en verdig vinner av Norges Hyggeligste Håndverker 2019. Personlig er jeg imponert over hvor mye skryt Camilla får av kundene sine, sier jurymedlem Christel Borge, administrerende direktør i Dipper, mobilselskapet for små og mellomstore bedrifter.

Cox Barfot kommer fra Trondheim og jobber i Kråkerøy Rør i Fredrikstad. Hun er også kjent fra TV-programmet Farmen. Hun har en enorm vilje til å ville levere i jobben sin, noe som medførte at hun en gang fikk frostskader i åtte av ti fingre fordi hun ville fullføre en jobb innen avtalt tid. Nå er hun svært glad for å ha gått helt til topps i kåringen.

– Jeg synes det er forbanna magisk. Jeg hadde ikke forventet å vinne. En kampanje som dette gjør at vi som er håndverkere blir sett. Vi kommer ofte hjem til folk når de er på jobb, og har gjort jobben og dratt før de kommer hjem igjen. Som håndverker møter man mange fine folk og får gode historier av å være ute i hjemmene til folk, sier Cox Barfot.

Rørleverandøren Oras er bransjesponsor for rørlegger-kategorien i kåringen og svært fornøyd med at en rørlegger klatret helt til topps i kåringen. Oras har stått i bresjen for å engasjere kvinner i bransjen til å delta i Norges Hyggeligste Håndverker.

– Det er helt fantastisk at en rørlegger for første gang klatrer helt til topps i kåringen. Camilla er en kjempeflott representant for faget vårt, og vi er tvers igjennom stolte av henne. Det er også gøy å se at rørleggerlærlingen Didrik Berg Haltvik går helt til topps i lærling-kategorien, så nå kan vi slå fast at rørleggerne er Norges hyggeligste håndverkere, sier Lars Erik Fossum, Country Manager i Oras Norge.

Cox Barfot er selv opptatt av klasseskillet mange håndverkere føler på kroppen, og hun vil jobbe for å viske det ut.

– Det er jo ikke til å stikke under stol at håndverkere i manges øyne “bare er håndverkere.” Klasseskillet blir bare større. Men hva skulle samfunnet gjort uten oss? En lege redder liv, men hva skulle du gjort uten vann og strøm på sykehuset? Vi er alle like viktige, sier Cox Barfot.

Juryen trekker frem Cox Barfots sterke engasjement for å løfte yrkesfagene som en viktig del av begrunnelsen.

– Camilla har et sterkt engasjement for å løfte håndverks- og yrkesfagene, og hun er opptatt av å synliggjøre verdien, stoltheten og kunnskapen som finnes i et fagbrev. Dette er vi helt sikre på at hun kommer til å fortsette med også videre i yrkeslivet, sier jurymedlem og administrerende direktør Håvard Bungum i Mittanbud.

Vinneren av Norges Hyggeligste Håndverker og vinnerne i de syv ulike bransjekategoriene ble avgjort 14. september under Boligmessen på Telenor Arena.

Vinnerne av Norges Hyggeligste Håndverker 2019:

Nasjonal kåring og kategori rørlegger: Camilla Cox Barfot, Fredrikstad

Norges hyggeligste lærling: Didrik Berg Haltvik, Trondheim

Norges hyggeligste snekker/tømrer: Emil Andre Gudøy Pettersen, Svolvær

Norges hyggeligste elektriker: Kasem Youssef, Oslo

Norges hyggeligste maler: Jan Egil Andreassen, Kirkenes

Norges hyggeligste murer: Therese E. Anderson, Randaberg

Norges hyggeligste åpen kategori: Linn Jeanette Alexandersen(anleggsgartner), Arna

Finalistene innen hver bransje:

Lærling

Jonas Andresen, låssmed, Oppegård

Rune Pedersen, forskalningsnekker, Oslo

Linn Jeanett Alexandersen, anleggsgartner, Arna

Camilla Cox Barfot vinner følgende premier:

• Tre års fri leasing av Renault Trafic, Renault Kangoo eller Kangoo ZE
  • Komplett smartinnredning av Renault varebil fra Sortimo
  • Oras Esteta Wellfit dusjsystem til en verdi av 20 000,-
  • Mobilabonnement hos Dipper for bedriften til verdi av 15 000,-
  • Gavekort på varer fra Hultafors for 12 000
  • Gavekort på varer fra Jotun for 22 000,-
  • Abonnement hos Mittanbud til en verdi av 15 000,-
  • Verktøy fra TOOLS til en verdi av 12 000,-

● Camilla Cox Barfot, Norges Hyggeligste Håndverker 2019. Mob: 482 00 222
● Håvard Bungum, administrerende direktør Mittanbud. Mob: 982 44 220
● Christel Borge, administrerende direktør, Dipper. Mob: 900 60 869
● Lars Erik Fossum, Country Manager, Oras Norge. Mob: 915 12 055

Norges Hyggeligste Håndverker Camilla Cox Barfot
Finalistene i Norges Hyggeligste Håndverker 2019
Camilla Cox Barfot med Christel Borge i Dipper
Camilla Cox Barfot med Lars Erik Fossum i Oras
Camilla Cox Barfot under kåringen av Norges Hyggeligste Håndverker
Last ned bilde
Fra venstre: Norges Hyggeligste Murer Therese Anderson, Norges Hyggeligste Elektriker Kasem Youssef, Norges Hyggeligste Lærling Didrik Berg Haltvik, Norges Hyggeligste Håndverker Camilla Cox Barfot, Norges Hyggeligste Snekker Emil Andre Gudøy Pettersen, Norges Hyggeligste Anleggsgartner Linn Jeanette Alexandersen
Camilla Cox Barfot
Last ned bilde
Norges Hyggeligste Håndverkere, fra venstre: Terje Gangstø Norges Hyggeligste Håndverker 2018, Camila Cox Barfot Norges Hyggeligste Håndverker 2019, Sveinung Tofteland Norges Hyggeligste Håndverker 2017

Om Norges Hyggeligste Håndverker

Norges Hyggeligste Håndverker
Hagegata 22

Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra mobilselskapet Dipper og Mittanbud og gjennomføres i samarbeid med Renault Norge, Byggenæringens landsforening (BNL), AF Gruppen, Hultafors, Sortimo, Oras Armatur, ELKO,Hey'di, Mesterbrevnemda, TOOLS, Jotun og Boligmessen.

Målet med kampanjen er å skape stolthet og positivt engasjement for håndverkeryrket. Kampanjen gjennomføres for tredje gang, og i fjor ble tømrer Terje Gangstø fra Bergen kåret til Norges Hyggeligste Håndverker.

Vinneren ble kåret av en fagjury under Boligmessen i Telenor Arena lørdag 14. september. Kriteriene for å vinne er en kombinasjon av faglig dyktighet, service og gode kundeopplevelser. I tillegg til å kåre Norges Hyggeligste Håndverker, ble det i år kåret vinnere innenfor de individuelle bransjene: lærling, murer, maler, snekker/tømrer, elektriker, rørlegger og en åpen kategori.

Les mer på www.hyggeligste.no

Følg pressemeldinger fra Norges Hyggeligste Håndverker

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Hyggeligste Håndverker på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Hyggeligste Håndverker