Cabonline signerer avtale med SJ Norge

8. juni begynte SJ å operere syv togruter i Norge. Det er nå klart at Cabonlineselskapet Flytaxi Norge som eneste leverandør har inngått avtale med SJ Norge om personelltransport til og fra disse togstasjonene. Cabonline er også eier av NorgesTaxi, Norges største landsdekkende taxiselskap, med biler i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen og Kongsberg.

Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Avtalen går over to år fra og med juni 2020 med mulighet for forlengelse. Avtalen forenkler bestilling, taxitransport og regnskap for taxireiser i tjeneste for togpersonalet. Bestillingene gjøres gjennom egen app, og tjenestene rapporteres direkte til selskapet.

– Vi ønsker å gjøre forretningsreiser så enkle og smidige som mulig for bedrifter og ansatte, og er fornøyd med tilliten og å utvide tilbudet til det norske markedet gjennom avtalen med SJ Norge, sier Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Avtalen gjelder også for drosjereiser ved planlagte stopp i togtrafikken, for eksempel for vedlikehold og i tilfelle uforutsette hendelser, i nært samarbeid med busselskapet Nobina.

– Samarbeidet med Cabonline betyr at vi forenkler hverdagen til togpersonalet, samtidig som vi kan opprettholde et høyt servicenivå til passasjerene våre selv ved uforutsette hendelser, sier Sverre Høven, administrerende direktør SJ Norge.

tel +47 400 11 981

Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Cabonline Group er et av Europas ledende teknologi- og tjenesteleverandører til taxibransjen. Konsernet har mer enn 5000 biler i Norge, Sverige og Finland og utfører over 20 millioner turer i året, fordelt på over 230 byer i Norden. For mer informasjon se www.cabonlinegroup.com