Cabonline signerer avtale med SJ Norge

8. juni begynte SJ å operere syv togruter i Norge. Det er nå klart at Cabonlineselskapet Flytaxi Norge som eneste leverandør har inngått avtale med SJ Norge om personelltransport til og fra disse togstasjonene. Cabonline er også eier av NorgesTaxi, Norges største landsdekkende taxiselskap, med biler i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen og Kongsberg.

Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Avtalen går over to år fra og med juni 2020 med mulighet for forlengelse. Avtalen forenkler bestilling, taxitransport og regnskap for taxireiser i tjeneste for togpersonalet. Bestillingene gjøres gjennom egen app, og tjenestene rapporteres direkte til selskapet.

– Vi ønsker å gjøre forretningsreiser så enkle og smidige som mulig for bedrifter og ansatte, og er fornøyd med tilliten og å utvide tilbudet til det norske markedet gjennom avtalen med SJ Norge, sier Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Avtalen gjelder også for drosjereiser ved planlagte stopp i togtrafikken, for eksempel for vedlikehold og i tilfelle uforutsette hendelser, i nært samarbeid med busselskapet Nobina.

– Samarbeidet med Cabonline betyr at vi forenkler hverdagen til togpersonalet, samtidig som vi kan opprettholde et høyt servicenivå til passasjerene våre selv ved uforutsette hendelser, sier Sverre Høven, administrerende direktør SJ Norge.

tel +47 400 11 981

Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge.

Cabonline Group er et av Europas ledende teknologi- og tjenesteleverandører til taxibransjen. Konsernet har mer enn 5000 biler i Norge, Sverige og Finland og utfører over 20 millioner turer i året, fordelt på over 230 byer i Norden. For mer informasjon se www.cabonlinegroup.com

Følg pressemeldinger fra Cabonline

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Cabonline på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cabonline

Flere hundre hydrogentaxier kommer de neste årene19.5.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Cabonline og Everfuel inngår avtale om å utvikle markedet for hydrogenkjøretøy i taxinæringen i Norden og inngår innkjøpssamarbeid med Toyota Norge. Cabonline har en ambisjon om å rulle ut flere hundre hydrogentaxier i Norden de neste årene. Toyota mobiliserer for å få de første 100 Toyota Mirai på veien i Oslo innen utgangen av 2022 og vil fortsette utrullingen i Norge sammen med Everfuel og Cabonline/Norgestaxi. Everfuel og Cabonline vil benytte samme samarbeidsmodell i de større byene i Norden.

NorgesTaxi gjør taxi billigere for flere!13.1.2021 08:00:00 CET | Pressemelding

«Jip» lar deg bestille taxi med en app som er intuitiv, smart og fleksibel til en lav fastpris. Med appen jip får man fastpris, anslått ventetid, betaling i appen, digital kvittering og rating av sjåføren på mobilen. Tidligere har Jip hatt fast kampanjesone med spesielt fordelaktige priser innenfor Ring 2 i Oslo. Dette utvides nå til å gjelde hele Oslo og Bergen, samtidig som prisene endres for å nå de yngre brukerne.

NorgesTaxi kjøper Ring Taxi i Ålesund. Ålesundselskapet blir nå en del av Nordens største taxiselskap Cabonline30.6.2020 11:00:00 CEST | Pressemelding