Norgestaxi

Cabonline ekspanderer: Kjøper Miljøtaxi og dobler antall biler i Stavanger

1. november ble det klart at Cabonline Group kjøper alle aksjene i Miljøtaxi Stavanger AS gjennom sitt norske selskap NorgesTaxi AS. Dermed dobler Cabonline antall biler i regionen og bekrefter at Stavanger er et viktig marked for Nordens største taxiselskap.
Dag Kibsgaard-Petersen i Cabonline sammen med Imran Malik og Khuram Butt i Miljøtaxi

– Stavanger er en veldig viktig by for oss og det er stort potensiale her. Derfor er det spesielt gledelig at vi nå – sammen med Miljøtaxi – får dobbelt så mange biler på veiene i Stavanger. Både NorgesTaxi og Miljøtaxi jobber aktivt for å fremme miljøvennlig transport, og for å heve kompetansen og servicen i drosjeyrket. Derfor er vi en veldig god match, sier Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i Cabonline Norge og NorgesTaxi-konsernet.

Oppkjøpet av Miljøtaxi sikrer at både kunder og løyvehavere kan nyte godt av blant annet felles tekniske løsninger, felles app og produktutvikling i fremtiden. Kibsgaard-Petersen får støtte av grunnleggerne av Miljøtaxi, Imran Malik og Khuram Butt som mener dette er det beste for alle parter.

– Samtalene med Cabonline og NorgesTaxi har vært gode, og vi er trygge på at nettopp dette er den beste eieren vi kan ha. Det blir givende å starte samarbeidet med Cabonline, og vi er ikke i tvil om at dette er til beste for både løyvehavere og kunder, sier Butt.

Attraktive tjenester og produkter
Oppkjøpet gjør de to aktørene mer rustet for fremtiden gjennom fokus på bedre løsninger og en mer miljøvennlig bilflåte. Ifølge Cabonline handler fremtiden i bransjen om å tilby attraktive tjenester og produkter til både kunder, løyvehavere og sjåfører. Derfor er det viktig for selskapet å ha tilstrekkelig kapasitet, samt nok biler og sjåfører som tilfredsstiller markedets ønsker. Det sikrer oppkjøpet av Miljøtaxi, som har 46 løyver og omsetter for cirka 40 millioner.

– Miljøtaxi har vært veldig gode på å tilby gode løsninger for kunder og løyvehavere, og vi ser frem til å fortsette dette arbeidet i fellesskap, avslutter Kibsgaard-Petersen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør
E-post: dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
Mobil: +47 400 11 981

Bilder

Om Norgestaxi

Cabonline Group er Nordens ledende taxiselskap med over 5 700 biler i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Innen Cabonline finnes en rekke varemerker, blant annet TaxiKurir, NorgesTaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi og Taxi 4x27. Gjennom Cabonline får løyvehaverne tilgang til attraktive kundeavtaler, støtte fra bransjeledende teknologiutvikling samt nytte av stordriftsfordeler, effektiv service og en felles infrastruktur. Cabonline Group omsetter for ca. 6,2 mrd. SEK og utfører ca. 50 000 reiser pr. døgn. For mer informasjon se www.cabonline.com.

Følg pressemeldinger fra Norgestaxi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norgestaxi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norgestaxi