Australiareiser AS

Bytter ut Sydenturen med opplevelser og fotturer down under.

Nordmenn tiltrekkes av en mer aktiv ferie med alt fra naturopplevelser til byvandring melder NHO Reiseliv. Dette merker spesialisten Australiareiser godt. Stadig flere pakker nemlig kofferten for å delta på en av selskapets aktive gruppeturer blant kenguruer og koalaer.

Stadig flere velger en aktiv ferie - og da kommer Australia høyt på ønskelisten.

Gråt av lykke etter snorkletur

-Det er mange fordeler med en opplevelsesreise i gruppe. Ikke bare kommer du til dekket bord hvor «alt» er tenkt på - det sosiale aspektet er også en viktig del av reisen. Hyggen rundt leirbålet etter en fottur kan føre til mangt et vennskap for livet, forteller Endre Kaurin, reiseleder og salgsdirektør i Australiareiser.

Han glemmer aldri en tur for noen år tilbake. -The Great Barrier Reef er et høydepunkt for mange. For noen år siden hadde jeg med meg en 82 år gammel dame på gruppereisen Australias høydepunkter. Hun snorklet for aller første gang i sitt liv, og var så lykkelig at hun gråt etterpå. Å få oppleve den intense gleden hun uttrykte gjorde stort inntrykk på meg og alle andre i gruppen, forteller Kaurin.

68-generasjonen på gruppetur

De som deltar på turene er gjerne godt voksne mennesker med romsligere budsjett og bedre tid enn en 20-åring i følge Australiareisers erfaring. På mange måter kan man si at det er 68-generasjonen på tur mener Kaurin.

-Dette er generasjonen som har reist mye, som vil ha opplevelser og som har Australia på «bucket-listen». Mange velger en gruppetur for felleskapets skyld; å oppdage Australia med andre er rett og slett en bonus. I tillegg kommer selvfølgelig tryggheten med at alt er tenkt på av eksperter.

Bestselgere gruppereiser

Australias høydepunkter En opplevelsesrik reise der du får med deg de fleste av kontintentets høydepunkter; Brisbane, Sunshine Coast, Fraser Island (også kalt Paradis på jord), Cairns, regnskogen, The Great Barrier Reef i egen båt, Uluru / Ayers Rock, Kata Tjuta, Kings Canyon og legendariske Alice Springs. Turen avsluttes med fire netter i Sydney før hjemreise.

Turen tar 20 dager, og koster 69.900 kroner per person når to reiser sammen.

Rundreise i New Zealand og Australia Gir deg det beste av to eksotiske land. Starter i Auckland i New Zealand. Der venter et kulinarisk dypdykk før man flyr til Sørøya som har spektakulær natur. Fra NZ videre til Sydney, Ayers Rock og The Great Barrier Reef.

Turen tar 22 dager, og koster 81.900 kroner per person når to reiser sammen.

Oslo, 23. juli 2019

For mer informasjon og/eller bilder kontakt endre@australiareiser.no eller lena@flerveis.no

Bilder

Last ned bilde
Det å reise sammen med flere gir en ekstra dimensjon på ferien mener Endre Kaurin i Australiareiser.
Last ned bilde
Det er en trend at vi vil oppleve og lære mer i ferien. Her fra omvisning på en av Australias mange vingårder.

Om Australiareiser AS

Australiareiser AS
Tollbugaten 27

23654450http://www.australiareiser.no/

Australiareiser er et norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus. Selskapet er størst i Norden på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Australiareiser sine spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser og Grupperundreiser tilhører Australiareise-Gruppen.

Følg saker fra Australiareiser AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Australiareiser AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Australiareiser AS

Australia på 3. plass over nordmenns drømmereisemål. Nå vil nordmenn vil se kenguruer & koalaer i ferien!7.11.2018 08:00:00 CETPressemelding

I følge en landsdekkende undersøkelse gjennomført av Kantar TNS for Europeiske reiseforsikring, så kommer Australia på en solid tredje plass over nordmenns drømmereisemål - rett etter USA og Maldivene. Mest lyst på en tur "down under" har aldersgruppen 50+, og på landsbasis er det vestlendingene som drømmer aller mest om Australia, etterfulgt av trøndere og østlendinger viser undersøkelsen.