Byporten får ny visuell profil

– I 2020 startet prosessen med ny merkevareprofil. Det hele startet med behovet for en ny og tidsriktig logo, men vi så fort at dette kom til å gi ringvirkninger på andre visuelle flater, forteller Elisabeth Hjelle, markeds- og kommunikasjonsrådgiver i KLP Eiendom. Hun har hatt overordnet ansvar for prosessen.
Nå er den nye merkevareprosessen gjennomført, og senteret byr seg frem med ny logo, et moderne uttrykk og nyoppussede fellesarealer. Senteret fremstår nå som lysere med utstrakt bruk av treverk og innslag av grønne planter. Lokalet er utstyrt med flere sittemøbler og sosiale områder.
Nordisk, lun stil
– Den nordiske, varme stilen gir senteret en helt ny inviterende atmosfære, forteller hun. Dette bidrar til å gjøre senteret mindre kjøpesenteraktig, og mer trivelig og hyggelig for de som vil bevege seg rundt i etasjene her, legger hun til. Byporten er en egen destinasjon i Oslo, både for de på vei videre, som trenger å sette seg ned et øyeblikk, eller for de som vil nyte god mat og shopping.
Logoen består av en B og en P som en forkortelse av navnet. Vrir man på logoen ser man at den henter inn buene av en port, og i tillegg skjuler deg seg i tillegg smil og et hjerte i de runde formene. Også formen på selve bygget, sett ovenfra, ligger innbakt i den gjennomtenkte logoen. Akkompagnert med den nye logoen kommer payoffen: «Vi er der for alt du skal.»
Byporten har hatt samme logo og visuelle profil siden det åpnet for 23 år siden. Tiden var dermed moden for en fornyelse.
– Som Oslo fornyer seg, har også vi et behov for fornyelse, sier Gunnar Gjørtz, administrerende direktør i KLP Eiendom. – I dag omsetter senteret for 1,2 milliarder og har hele 280 000 besøkende på ukentlig basis.
Målgruppen blir stadig større, ikke minst med tanke på de nyutviklede bydelene Bjørvika og Sørenga. I disse områdene skal det på sikt bo 10 000 mennesker og ha 20 000 arbeidsplasser, legger han til.
Kontakter
Elisabeth HjelleMarkeds- og kommunikasjonsrådgiverKLP Eiendom
Tel:920 94 822Elisabeth.Selvik.Hjelle@klp.noBilder
Om KLP
KLP er Norges største pensjonsselskap. Cirka 900.000 yrkesaktive og pensjonister har pensjonen sin i KLP. Selskapet eies av kommuner, fylkeskommuner, helseforetak og bedrifter som gir sine ansatte offentlig tjenestepensjon. I KLP er det å tenke samfunn, miljø og ansvarlige investeringer en del av den daglige driften.
Følg pressemeldinger fra KLP
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KLP på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra KLP
KLP utelukker to våpenprodusenter30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
KLP og KLP-fondene ekskluderer selskapene Oshkosh Corporation og Thyssenkrupp for salg av våpen til militæret i Israel.
KLP Banken senker rentene med inntil 0,30 prosentpoeng20.6.2025 09:58:27 CEST | Pressemelding
KLP Banken setter ned boliglånsrentene med inntil 0,30 prosentpoeng og innskuddsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.
KLP kjøper utleieboliger for 3,3 milliarder kroner28.5.2025 06:56:00 CEST | Pressemelding
KLP Eiendom kjøper eiendomsporteføljen til Selvaag Utleiebolig AS for 3,3 milliarder kroner, og blir med det en av Norges største innenfor utleiebolig.
Solid financial buffers protect customers15.5.2025 07:07:42 CEST | Press release
KLP's first-quarter figures are characterised by turbulent markets. The return was 0.0 percent, resulting in a customer result of minus NOK 3.9 billion. The company's profit was NOK 160 million. KLP has built up solid buffers to deal with such negative periods.
Solide økonomiske buffere sikrer kundene15.5.2025 07:00:49 CEST | Pressemelding
KLPs førstekvartalstall er preget av urolige markeder. Avkastningen ble 0,0 prosent og det ga et kunderesultat på minus 3,9 milliarder kroner. Selskapsresultatet ble på 160 millioner kroner. KLP har bygget opp solide buffere for å håndtere slike negative perioder.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom