Byporten får ny visuell profil
– I 2020 startet prosessen med ny merkevareprofil. Det hele startet med behovet for en ny og tidsriktig logo, men vi så fort at dette kom til å gi ringvirkninger på andre visuelle flater, forteller Elisabeth Hjelle, markeds- og kommunikasjonsrådgiver i KLP Eiendom. Hun har hatt overordnet ansvar for prosessen.
Nå er den nye merkevareprosessen gjennomført, og senteret byr seg frem med ny logo, et moderne uttrykk og nyoppussede fellesarealer. Senteret fremstår nå som lysere med utstrakt bruk av treverk og innslag av grønne planter. Lokalet er utstyrt med flere sittemøbler og sosiale områder.
Nordisk, lun stil
– Den nordiske, varme stilen gir senteret en helt ny inviterende atmosfære, forteller hun. Dette bidrar til å gjøre senteret mindre kjøpesenteraktig, og mer trivelig og hyggelig for de som vil bevege seg rundt i etasjene her, legger hun til. Byporten er en egen destinasjon i Oslo, både for de på vei videre, som trenger å sette seg ned et øyeblikk, eller for de som vil nyte god mat og shopping.
Logoen består av en B og en P som en forkortelse av navnet. Vrir man på logoen ser man at den henter inn buene av en port, og i tillegg skjuler deg seg i tillegg smil og et hjerte i de runde formene. Også formen på selve bygget, sett ovenfra, ligger innbakt i den gjennomtenkte logoen. Akkompagnert med den nye logoen kommer payoffen: «Vi er der for alt du skal.»
Byporten har hatt samme logo og visuelle profil siden det åpnet for 23 år siden. Tiden var dermed moden for en fornyelse.
– Som Oslo fornyer seg, har også vi et behov for fornyelse, sier Gunnar Gjørtz, administrerende direktør i KLP Eiendom. – I dag omsetter senteret for 1,2 milliarder og har hele 280 000 besøkende på ukentlig basis.
Målgruppen blir stadig større, ikke minst med tanke på de nyutviklede bydelene Bjørvika og Sørenga. I disse områdene skal det på sikt bo 10 000 mennesker og ha 20 000 arbeidsplasser, legger han til.
Kontakter
Elisabeth HjelleMarkeds- og kommunikasjonsrådgiverKLP Eiendom
Tel:920 94 822Elisabeth.Selvik.Hjelle@klp.noBilder
Om KLP
KLP er Norges største pensjonsselskap. Cirka 900.000 yrkesaktive og pensjonister har pensjonen sin i KLP. Selskapet eies av kommuner, fylkeskommuner, helseforetak og bedrifter som gir sine ansatte offentlig tjenestepensjon. I KLP er det å tenke samfunn, miljø og ansvarlige investeringer en del av den daglige driften.
Følg pressemeldinger fra KLP
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KLP på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra KLP
Global teknologileder Arm flytter inn i KLP-eide Teknostallen25.3.2024 09:00:00 CET | Pressemelding
Arm Norway, som i utgangspunktet ble etablert gjennom oppkjøp av en NTNU-spinoff, vokser og flytter inn i KLP-eide Teknostallen i Trondheim. Selskapet har signert en leiekontrakt på 6 000 kvadratmeter kontorlokaler.
KLP Eiendom kjøper Stortorvet 712.3.2024 08:15:00 CET | Pressemelding
KLP Eiendom har inngått avtale med Schage Eiendom AS om kjøp av Stortorvet 7 AS og Stortorvet 7 Drift AS, som eier eiendommene Stortorvet 7, Grensen 2 og 4, Karl Johans gate 15 og Nedre Slottsgate 12. Eiendomsverdien er 2,5 milliarder kroner. Overtakelsen gjennomføres 21. mars 2024.
KLP gir rekordsum tilbake til kommunene19.2.2024 07:09:57 CET | Pressemelding
God avkastning i 2023 gjør at KLP vil overføre 21,4 milliarder kroner til kommune- og helse-Norge i år.
KLP returns record sum to the municipalities19.2.2024 07:07:33 CET | Press release
Good returns in 2023 allowed KLP to return NOK 21.4 billion to Norwegian local municipalities and healthcare customers this year.
KLP Eiendom kjøper Tjuvholmen allé 1116.2.2024 11:06:30 CET | Pressemelding
KLP Eiendom har inngått avtale med Aspelin Ramm Eiendom AS om kjøp av Tjuvholmen Kontor VIII AS, som eier seksjonene 1, 2 og 3 i Tjuvholmen allé 11. Brutto eiendomsverdi i transaksjonen er 844 millioner kroner. Overtakelse er planlagt 29. februar 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom