by:Larm søker ny daglig leder

Gjennom 25 årganger har festivalen by:Larm løftet det norske musikkfeltet. Nå søker festivalen en ny daglig leder som kan ta festivalen til nye høyder.

Bianca på by:Larm 2021. Foto: Magnus Gulliksen

Musikkfestivalen by:Larm skal skape magiske øyeblikk for artister og publikum. Festivalens viktigste oppgave er å løfte norske og nordiske artister ut i verden, og gi artister sin (ofte) første scene å stå på hvor de oppdages av internasjonal musikkbransje og et engasjert publikum. Høsten 2022 arrangeres den 25. by:Larm-festivalen i rekka.

– Vi ser etter en kreativ, strategisk og initiativrik leder med et hjerte for musikkbransjen, sier styremedlem Lauga Oskarsdottir i by:Larm.

– Daglig leder av by:Larm vil være med å sette agendaen og løfte festivalen til nye høyder i årene som kommer. Den riktige kandidaten har en tydelig stemme, høy gjennomføringsevne og store ambisjoner på vegne av by:Larm. Vi mener dette er en av de mest spennende stillingene i norsk musikkbransje.

Gjennom 25 festivaler har festivalen vært et springbrett for en hel skare artister, deriblant Sigrid, Aurora, Kvelertak, Billie Eilish og girl in red, for å nevne noen. Kommende storheter så vel som skoledannende undergrunnsfavoritter har hatt by:Larm-opptredenene sine som startskudd for å ta neste skritt i karrierene sine.

– Vi går inn i det kommende året med en ny giv. Årets festival var en stor suksess, og den suksessen skal tas med inn i 2022 og foredles ennå mer. Det samme overordnede målet ligger fast: å samle musikkbransje og musikkinteresserte for å skape det best mulige rammeverket for at nordiske artister når nye høyder, sier Erik Egenes, pressesjef i by:Larm.

Egenes trekker fram “en liten, men lidenskapelig administrasjon” som en av de beste delene av å jobbe med by:Larm.

– Vi som jobber i by:Larm-administrasjonen er en tett sammensveiset gjeng. Vi har bakgrunn fra ulike steder i musikkbransjen, men forenes likevel i et felles mål om å være spydspissen og veiviseren for norsk og nordisk musikk. Som en stiftelse motiveres ikke by:Larm av profittmotiv. Vi skal styrke nordisk musikk, nordiske artister og nordisk musikknæring, sier Egenes.

Daglig leder Mina Evenrud takker av etter å ha vært i by:Larm i seks år, hvor hun begynte som praktikant og gikk gradene til daglig leder.

– by:Larm har vært et avgjørende springbrett for meg. Det har vært en ære å få tilliten til å lede Nordens viktigste møteplass for musikkbransjen de fire siste festivalene. Det har vært en spennende og givende oppgave, med helt fantastiske mennesker rundt seg. Nå er det på tide å la noen andre ta over skuta, og lede by:Larm inn i sitt stolte 25-årsjubileum!

Søknadsfristen for stillingen er 24. november.

Bianca på by:Larm 2021. Foto: Magnus Gulliksen

Om by:Larm

by:Larm
Maridalsveien 15

Musikkfestivalen by:Larm har siden starten i 1998 vært det fremste springbrettet for ny, norsk musikk. Festivalen består av et konsertprogram og et konferanseprogram, og arrangeres hvert år i Oslo.

Følg pressemeldinger fra by:Larm

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra by:Larm på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra by:Larm

Strømmetjenesten Strim blir ny hovedpartner til by:Larm8.9.2021 09:08:15 CEST | Pressemelding

– I by:Larm løfter vi frem nye talenter, ny musikk og nye idéer. Vår oppgave er å utfordre det etablerte ved å tenke annerledes og gi nye artister et springbrett til verden. Strim har det samme visjonære grunnlaget, og er derfor en perfekt samarbeidspartner for oss. De utfordrer det etablerte når det kommer til å hjelpe dagens «TV-seere» å finne frem i jungelen av godt strømbart innhold. De tenker nytt når det kommer til samarbeid. Vi elsker måten de byr hele markedet opp til dans. Vi er en perfekt match med Strim, forteller Peter Eikeland, sponsorsjef i by:Larm.