Byggmax kommer til Langrønningen

Byggevarekjeden Byggmax bekrefter etablering på Langrønningen i Bamble. Dersom alt går etter planen skal det nye varehuset åpnes vinteren 2022/23.
Her skal Byggmax etableres

Det nye varehuset med kaldhall blir 2500 kvadratmeter stort. Totalt er tomten 6 550 kvadratmeter.

- Vi er veldig glad for at vi kommer til Langrønningen. Beliggenheten er helt perfekt for oss, midt mellom Oslo og Kristiansand. Vi er klare for å oppfylle byggedrømmer for fastboende og hyttefolk i Vestfold og Telemark og på Sørlandet, sier Espen Nicolaisen som er regionssjef i Byggmax.

Den svenske byggevarekjeden Byggmax satser på hjemmefikseren og ikke proff-markedet. Byggmax selger byggevarer til alle typer prosjekter i hjemmet og vinner stadig lokale og nasjonale pristester.

- Nordmenn elsker å pusse opp og å fikse hjemme, så det er gøy å satse i Norge. Vi har blant annet hatt stor suksess med varehuset og regionssenteret som vi åpnet i Porsgrunn tidligere i år. Da flyttet vi hele kundeserviceavdelingen vår dit. Grenlandsområdet har stort potensiale og vi gleder oss til å få enda sterkere fotfeste her, sier Niklas Hamberg som er Norgessjef i Byggmax.

Ansetter fra nærområdet
Byggmax planlegger å rekruttere medarbeidere fra nærområdet, og vil ha behov for flere ansatte i høysesong.

- Vi begynner rekrutteringen høsten 2022. Da er vi på jakt etter serviceinnstilte personer. Vi er ikke så opptatt av tidligere erfaring, men er på utkikk etter noen som ønsker å lære og utvikle seg i Byggmax-systemet. På andre lokasjoner har vi hatt et godt samarbeid med Nav, og vi regner med å gjøre tilsvarende samarbeid her, sier Espen Nicolaisen.

Virksomheter står i kø for å åpne på Langrønningen, og både Biltema og Burger King har nylig åpnet dørene. Til neste år kommer blant annet Megaflis, Thansen og Jysk. Utleier Vidar Tellefsen er fornøyd med at Byggmax har valgt å etablere seg på det nye området.

- Langrønningen er et av Norges beste næringsområder med best eksponering. Vi har hatt mål om å utvikle Langrønningen til et bredt næringsområde med virksomheter og butikker for enhver smak. Med billige byggevarer er Byggmax er den perfekte aktøren og et veldig fint tilskudd til det nye næringsområdet på Langrønningen, forteller Vidar Tellefsen som er utbygger av næringsområdet på Langrønningen.

Her skal Byggmax etableres
Niklas Hamberg, Norgessjef i Byggmax
Illustrasjonsbilde
Espen Nicolaisen, regionssjef Sør-Øst
Vidar Tellefsen, utbygger av næringsområdet på Langrønningen, inspiserer tomten hvor Byggmax skal etableres.