Byggmax åpnet nytt varehus på Notodden

Gjør-det-selv kjeden Byggmax åpnet i dag varehus på Notodden i Merdevegen 4.
Espen Nicolaisen

– Dette er en flott dag ikke bare for Byggmax, men for alle hjemmefiksere på Notodden. Det har ikke vært noen byggevarekjeder i mils omkrets, som retter seg mot privatmarkedet som oss. Mens de store proffkjedene kniver om rabatter til håndverkerne så gir Byggmax derimot samme lave prisen til alle, og det er jeg helt sikker på at alle hjemmefiksere blir ekstra glade for, sier André Havn, butikksjef på Byggmax Notodden.

André har jobbet i Byggmax i fire år allerede, og jobbet seg fra gulvet og opp til butikksjef.

- Jeg er spesielt fornøyd med den nye drive-in løsningen vår hvor kundene raskt og enkelt kjører inn og laster bilen med de byggevarene de vil ha. Drive-in i kombinasjon med klikk-og-hent løsningen på nett er spesielt populært hos Byggmax, sier André.

Mye på nett

Nettbestillingene hos kjeden Byggmax har skutt i været med 60 prosent. «Klikk og hent» er spesielt populært. Med klikk og hent bestiller du på nett og henter i butikk, og det er kanskje ikke så rart at funksjonen har vært ekstra populær i byggevarehandelen det siste halvåret. Kjeden har også gitt gratis hjemkjøring til alle over 70 år under korona.

- Vi merker spesielt at «Klikk og hent» bestillinger har gått i taket. Med klikk og hent plukker butikken alle varene kunden har funnet frem til på nett, hvorpå kunden henter det i butikken. Her er det enkelt å holde god avstand til andre og de over 70 år har vi kjørt varene hjem til, sier Espen Nicolaisen, regionsjef i Byggmax.

Imponert over Notodden

Byggmax har jobbet tett på lag med NAV Notodden, for å finne dyktige folk til å fylle de nye arbeidsplassene.

- Vi har hatt en god prosess med Notodden kommune. Det er helt tydelig for oss at dette er en kommune som er opptatt av å utvikle nye arbeidsplasser og lokalt næringsliv. Nå gleder vi oss til en flott åpningshelg, forteller Espen.

Espen Nicolaisen
Alle byggmax varehus har drive-in her fra Slemmestad