Byggmax åpnet nytt varehus på Evje

I dag åpnet Byggmax dørene til sitt nye varehus i Evje og Hornnes kommune.
Byggmax åpnet ny butikk i Evje.

Butikksjef Martine Pullen ønsker å gjøre det nye varehuset til det naturlige stedet for alle hjemmefiksere i hus og hytter i hele regionen. Varehuset på Evje blir Byggmax’ 45. varehus.

- Endelig kan vi ønske innbyggerne i Evje velkommen! Med markedets laveste priser og prisgaranti ikke bare på identiske varer, men også tilsvarende varer, har vi stor tro på at folk kommer til å sette pris på tilbudet vårt, sa butikksjef Martine Pullen.

I tillegg til varehuset på 535 kvadratmeter tar Byggmax Evje i bruk en 800 kvadratmeter stor kaldhall som en del av en enda større drive-in med et uteområde på over 5 mål.

- Hjemmefikserne på Evje har lenge måttet reise over en time for billige byggevarer. Med åpningen av en ny flott butikk midt i sentrum av Evje slipper de nå å reise langt for et moderne varehus med kundefavoritten Klikk & Hent i kombinasjon med en stor drive-in-løsning, sa Pullen.

Byggevarekjeden for hjemmefiksere
Byggmax er en av de få kjedene i byggevarebransjen som satser på hjemmefikseren. Nesten alle de andre store byggevarekjedene retter seg mest mot håndverkere og proff-markedet, med egne rabattavtaler og dyre medlemskap. Byggmax går derimot bevisst for det private markedet.

- I Byggmax er vi på hjemmefikseren sitt lag. Vi synes det er rart at en hjemmefikser må betale 100 kroner for en hammer, mens en proff skal betale 50. slikt gir ikke mening for oss her i Byggmax. For mens de store byggevarekjedene i Norge prioriterer håndverkere og proff-markedet, satser vi på hjemmefikseren. Hos oss får alle den samme lave prisen.

De to siste årene har Byggmax vokst med 45 prosent. Aldri ført har det vært så mange hjemmefiksere i sving. Med åpningen av kjedens 45. varehus på Evje får enda flere muligheten til å realisere sine byggedrømmer uten å betale for mye.

Viktig å være en samfunnsaktør
- Byggmax ønsker alltid å være med å bygge lokalsamfunnet med mer enn planker og spiker. Vi er et av de få stedene du kan komme med to never og god arbeidslyst og jobbe deg opp. Rundt om i landet har vi flere butikksjefer som har kommet inn via arbeidstrening. Gode trygge arbeidsplasser i et godt arbeidsmiljø er kanskje vårt viktigste bidrag til samfunnet. Vi er derfor veldig takknemlig for at varaordføreren kunne komme og åpne det nye varehuset, sa Frederik Staudt, regionssjef i Byggmax.

Varaordføreren fulgte tradisjonen og sagde planken som markerte åpningen av det nye varehuset.

- Jeg ønsker Byggmax hjertelig velkommen som et flott og viktig tilskudd til kommunen vår. Næringsvirksomhet, profesjonelle aktører som bidrar til en utvikling som opprettholder Evje som et variert handelssenter, noe som er til beste ikke bare for Evje, men for hele indre Agder. Nye virksomheter skaper nye arbeidsplasser. Det er riktig gode nyheter for Evje og Hornnes kommune, sa Finn Bjørn Rørvik, varaordfører i Evje og Hornnes kommune.

Byggmax åpnet ny butikk i Evje.
Niklas Hamberg, Norgessjef i Byggmax
Frederik Staudt, regionsjef
Uteområdet på Byggmax Evje er på over 5 mål.

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 160 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter. Konsernet omsatte for 6,8 milliarder kroner i 2020 og har vært notert på Nasdaq siden 2010.