Bygger vannbehandlingsanlegg i Østfold

AF Gruppen er av Halden kommune innstilt som totalentreprenør for nytt vannbehandlingsanlegg på Asak i Halden.

Asak vannbehandlingsanlegg. Ill. Moth Arkitekter

Kontrakten består av prosjektering og utførelse av reservevannforsyning som vil fungere som supplement til dagens hovedanlegg ved Lille Erte. Vannbehandlingsanlegget vil når det står ferdig ha en produksjonskapasitet på minst 15 000 m³ drikkevann pr. døgn.

Kontraktsverdien er i størrelsesorden MNOK 100 ekskl. mva. Oppstart av kontraktsarbeidene er mars 2020 med ferdigstillelse januar 2021.

- Vi ser frem til å bygge et nytt vannbehandlingsanlegg som skal bidra til økt produksjonskapasitet for Halden komme. Dette er et prosjekt som passer godt til den kompetansen vi besitter i vår Østfold-enhet. Sammen med våre samarbeidspartnere har vi funnet en god løsning som vil ivareta kundens behov, sier Geir Flåta, konserndirektør i AF Gruppen.

Asak vannbehandlingsanlegg. Ill. Moth Arkitekter

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 4500 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi & Miljø, Offshore og Sverige.

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.