Bygger nytt leilighetsprosjekt i Sandefjord

Strøm Gundersen Vestfold AS, der AF Gruppen er hovedaksjonær, er valgt som entreprenør for oppføring av leilighetsprosjektet Storgata 3-5, Dokkenkvartalet i Sandefjord.

Dokkenkvartalet i Sandefjord. Illustrasjon: Rift AS

Kontrakten omfatter prosjektering og bygging av 36 leiligheter med parkeringskjeller, næringsarealer og utomhusarbeider.

Kontrakten gjennomføres som en totalentreprise og har en verdi på MNOK 118,7 eks. mva.
Salget av leilighetene starter medio februar og forventet byggestart er i andre kvartal 2020.

Oppdragsgiver er Storgata 3-5 AS ved Erik Martin Steinsholt, Øistein Skjerven og Carl Christian Fon.

Dokkenkvartalet i Sandefjord. Illustrasjon: Rift AS

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 5700 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.