Bygger nytt hovedverksted for Sporveien

AF Gruppen er innstilt som entreprenør for entreprisen for Ryen Verksted i Oslo.

AF Gruppen bygger nytt hovedverksted for Sporveien på Ryen i Oslo. Foto: Sporveien

Arbeidene består av bygging av nye ettersynspor, nye bygninger og ombygging av eksisterende bygningsmasse.

Arbeidet begynner i august 2019 med forventet ferdigstillelse i mars 2021. Avtalen er en hovedentreprise og kontraktens verdi er estimert til MNOK 250 ekskl. mva.

- Prosjektet passer godt for AF Gruppens kapasitet og kompetanse. Vi samarbeider godt med Sporveien både i pågående prosjekter og i tidligere prosjekter, og vi ser frem til gjennomføringen av en ny kontrakt, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 4500 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi & Miljø, Offshore og Sverige.

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.