Bygger flere studentboliger i massiv tre

AF Gruppen har inngått avtale med Studentsamskipnaden i Østfold om å bygge nye studentboliger i massiv tre på Remmen i Halden.
AF skal bygge nye studentboliger i massiv tre på Remmen i Halden. Ill. Stenseth Grimsrud Arkitekter.

Avtalen omfatter 213 studentboliger i ett bygg på 16. etasjer. Bygget vil ligge i nærheten av Høgskolen i Østfold, avdeling Halden.

Arbeidet utføres som en totalentreprise. Oppstart er juni 2020 med ferdigstillelse juni 2021.

Avtalen har en verdi på 126 MNOK ekskl. mva.

-  I Fredrikstad har vi nylig ferdigstilt 243 studentboliger i massivtre i godt samarbeid med Studentsamskipnaden i Østfold. Nå ser vi frem til å fortsette det gode samarbeidet, og til å bygge flere nye og moderne leiligheter til studentene på høgskolen i Halden, sier Geir Flåta, konserndirektør i AF Gruppen.