Bygger flere boliger for OBOS på Fornebu

AF Gruppen har inngått avtale med Storøykilen Utvikling, et heleid datterselskap av OBOS Fornebu, om å bygge kvartal 3 i boligprosjektet Storøykilen på Fornebu i Bærum.
AF Gruppen bygger flere boliger for OBOS på Fornebu. Storøykilen kvartal 3 består av 24 unike boliger fordelt på fire leilighetsbygg. Ill. OBOS.

Storøykilen kvartal 3 består av 24 unike boliger fordelt på fire leilighetsbygg. AF er godt i gang med de to første kvartalene, og boligene har tilsvarende god standard og gjennomtenkte materialvalg, og ligger fantastisk til i umiddelbar nærhet til Nansenparken og Oksenøya på Fornebu. Boligene skal bygges etter høye miljøkrav og har som ambisjon om å miljøsertifiseres etter BREEAM-NOR-klassifiseringen Very good.

Prosjektet vil gjennomføres som totalentreprise og har en verdi på om lag MNOK 100 eks. mva. Etter planen skal byggingen starte i november med forventet ferdigstillelse i 3. kvartal 2024.

-  Vi er glade for å videreføre det gode samarbeidet med OBOS på dette flotte prosjektet på Fornebu. I fellesskap har vi funnet gode og miljøsmarte løsninger, og vi ser frem til å sette i gang med byggingen, sier Tormod Solberg, konserndirektør bygg i AF Gruppen.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 30,5 mrd kroner i 2023 og har i dag ca. 6000 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).