Avinor

Bygger bro til Oslo-regionen

Del
For å gjøre kundeopplevelsen enda bedre for de mange tusen reisende på Oslo lufthavn åpner Avinor et nytt informasjonssenter i ankomsthallen. Der skal VisitOSLO bidra til økt oppmerksomhet om hovedstaden og regionen rundt.
Avinor og Visit Oslo samarbeider om å gi best mulig informasjon til de reisende (Foto: Avinor)
Avinor og Visit Oslo samarbeider om å gi best mulig informasjon til de reisende (Foto: Avinor)

- Vi har bygget om fordi vi trenger et mer moderne informasjonssenter som er mer synlig og bedre tilrettelagt for god kundedialog enn det vi har hatt tidligere.Med de arkitektoniske og bygningsmessige tilpasningene som nå er gjort forventer vi at det vil gi en bedre kundeopplevelse for de reisende og en bedre arbeidshverdag for de ansatte, sier terminaldirektør Ragnhild Hjerpsted.

Oslo øker i popularitet

I en reisevaneundersøkelse gjennomført av Avinor kommer det frem at antall utenlandspassasjerer med besøkssted i Oslo og Akershus har hatt en gjennomsnittlig årlig vekst på 9 prosent fra 2011 til 2019. Fra 2017 til 2018 var veksten på hele 13 prosent med totalt 1,8 millioner reisende som oppga at de skulle til en destinasjon i Oslo eller Akershus.

Behovet for god informasjon til denne gruppen reisende er en viktig årsak til at Avinor og VisitOSLO har inngått et prøveprosjekt hvor ansatte i VisitOSLO skal ha en egen bemannet skranke i informasjonssenteret gjennom sommeren.

Egen VisitOSLO-skranke

Her kan turistene få informasjon om hva de kan gjøre i Oslo og omegn samt kjøpe Oslo Pass, billetter til sightseeingturer, arrangementer og konserter, i tillegg til informasjon i form av kart og brosjyrer.

- For turistene blir dette et stort gode. Deres besøk til Oslo og regionen kan starte allerede når de lander på Oslo lufthavn, og vi vil kunne bidra til flere gode opplevelser for de besøkende og økt verdiskaping for besøksnæringen, sier Synne Myhre, avdelingssjef for Vertskapstjenester ved VisitOSLO.

Det nye informasjonssenteret er tilrettelagt for at de reisende skal kunne bruke selvbetjente løsninger til de enkleste oppgavene. Blant annet finner passasjerene automater for taxibestilling, flybussbilletter samt annen informasjon om kollektivtransport, bagasjespørsmål og lignende. På kortsidene er det store skjermer som viser relevant ruteinformasjon for buss.  

Senteret vil også være bemannet i åpningstidene.

Åpningstidene til informasjonssenteret er mellom 07:00 og 00:00, mens VisitOSLO-skranken er åpen fra 09.00-17.00.  


Pressehenvendelser VisitOSLO:

Sonja Birch-Olsen: 975 20 461
media@visitoslo.com  

VisitOSLOs nettside for medier

Kontakter

Bilder

Avinor og Visit Oslo samarbeider om å gi best mulig informasjon til de reisende (Foto: Avinor)
Avinor og Visit Oslo samarbeider om å gi best mulig informasjon til de reisende (Foto: Avinor)
Last ned bilde
Foto: Avinor
Foto: Avinor
Last ned bilde

Om Avinor

Avinor
Avinor
Drammensveien 144
0277 Oslo

+47 67 03 00 00https://avinor.no
Avinor Oslo lufthavn er Norges hovedflyplass og ble åpnet 8. oktober 1998. I 2018 hadde Oslo lufthavn 28,5 millioner reisende. 

Norges hovedflyplass ligger på Gardermoen, 47 kilometer nord for Oslo. Flyplassen har en sterk miljøprofil og har blant annet stort fokus på kollektivtransport til og fra flyplassen. I 2017 hadde Oslo lufthavn en kollektivandel på 70 prosent, som er høyest i Europa. 

15 000 mennesker jobber på Oslo lufthavn for å holde flyplassen i gang 24 timer i døgnet. Disse 15 000 er fordelt på over 150 selskaper som jobber med alt fra bagasjehåndtering til flynavigasjon.

Nye Oslo lufthavn sto ferdig 27. april 2017.

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye