BYD økte salget av elektrifiserte kjøretøy med 207,1% i juni

BYD solgte totalt 51.015 kjøretøy i juni, hvorav 49.765 personbiler og 1.250 kommersielle kjøretøy. Salget av elektrifiserte kjøretøy hadde den aller største veksten.

Dermed økte BYDs totale salg av kjøretøy med imponerende 52,5% sammenlignet med fjoråret. Særlig har salget av BYD’s elektrifiserte kjøretøy hatt stor økning med hele 40.116 solgte enheter i juni. Dette er en økning på 207,1% fra juni 2020.

I første halvår av 2021 solgte BYD totalt 242.321 personbiler, hvoravdet kumulative salget av elektrifiserte biler endte på 150.211 enheter.
I andre halvår
vil BYD fortsette salgsveksten og øker derfor produksjonskapasiteten for å møte den stadig økende etterspørselen i markedet. Med innovative teknologier som for eksempel det helt nye ultrasikre Blade-batteriet, blir BYD stadig en større konkurrent blant elektrifiserte kjøretøy.

Den helelektriske SUVenBYD Tang står for døren til det norske markedet, og de første bilene ventes å ankomme i august.Hele 500 biler er forhåndsolgt

Om BYD

BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 50 land og regioner. Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen.

BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzen.

RSA er en nordisk bilimportør med hovedkontor i Norge. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i de nordiske markedene. Med samarbeidet mellom RSA og BYD, tar selskapet nå et ytterligere skritt inn i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen av den helelektriske serien av nåværende og fremtidige modeller.

RSA og BYD Norge har allerede bygget opp et forhandlernettverk som strekker seg over hele landet, og som stadig vokser med nye forhandlere.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

VELKOMMEN TIL PRESSELANSERING AV BYD TANG26.7.2021 16:34:57 CEST | Presseinvitasjon

BYD og RSA har gleden av å invitere til lansering av BYD Tang SUV. Vi ønsker dere velkommen til det som vil være en unik milepæl i BYD`s historie, som markerer starten på BYD’s satsing i Europa og "starten på den europeiske drømmen". Norge er utvalgt som springbrett for det europeiske personbilmarkedet, og vi feirer ankomsten av de første 100 BYD Tang SUV-ene til Norge. BYD Tang er en stor firehjulstrekker SUV med 7-seter og klasseledende komfort og design. Bilen er spekket med høyteknologisk utstyr, og kommer med BYD sitt nyeste og sikreste bilbatteri til nå; Blade. Dato: 12. august kl. 12.00-15.00 Sted: Ekebergrestauranten Alle hensyn til smittevern vil selvfølgelig bli fulgt. I den forbindelse må alle melde seg på i forkant av eventet. AGENDA: - Velkommen og introduksjon - Lunsj - Presentasjon - Prøvekjøring Meld deg på her Vi gleder oss! Med vennlig hilsen BYD Norge