BYD Han EV rett til topps i International Forum (iF) Design Award 2021!

Den helelektriske og eksklusive sedanen BYD Han EV gikk forrige måned rett til topps i den verdenskjente designkonkurransen International Forum (iF) Design Award 2021.

Shenzen, Kina. BYD kan stolt meddele at den helelektriske bestselgeren BYD Han EV gikk rett til topps i den anerkjente designprisen International Forum (iF) Design Award 2021, og tok seieren foran 10.000 andre konkurrenter i samme designkategori. BYD Han EV blir dermed den første sedan-modellen fra et kinesisk bilmerke til å ta hjem dem verdenskjente prisen.

98 jurymedlemmer fra hele verden står bak avgjørelsenog de sier følgende om Han EV: “BYD Han EV gir innbyggere i urbane strøk et miljøvennlig alternativ for både hverdagskjøring og ferieturer. Bilens design er inspirert av kinesiske kulturtradisjoner, og oser eksklusivitet og aggressivitet. Han EV leveres også med imponerende ytelserhar blant annet akselerasjonsfart fra 0-100 km/t på 3,9 sek.

Flaggskip for BYDs designserie “Dynasty

International Forum (iFDesign Awards har blitt avholdt årlig siden 1953, og prisutdelingen er kjent for å være uavhengig, streng og pålitelig, med fokus på å finne innovative, dristige og kreative design med sikte mot fremtiden. BYD Han EV er flaggskipet i BYD Dynasty-serien, og sterkt inspirert av deres velkjente Dragon Face-design. I utformingen av detaljene i interiøret har designerne hatt fokus på klassisk luksusdesign, naturelementer og aluminium.

Design og spesifikasjoner

BYD Han EV kombinerer et fantastisk design med suverene spesifikasjoner. Han EV leveres også i en utgave med firehjulstrekk, og er den modellen med raskest akselrasjonsfart blant alle kinesiske elektrifiserte biler. Han EV leveres også med det ultrasikre batteriet Blade, som gjennom svært omfattende sikkerhetstester fremstår klasseledende innen sikkerhet blant elbil-batterier.

Han EV kommer også med intelligente systemer som DiLink 3.0 Network-Linked og DiPilot førerassistentsystemer, som oppdateres via BYD OTA (Over-the-air)-teknologi.

En salgssuksess i hjemlandet

Siden BYD Han EV ble lansert for hjemmemarkedet i juli 2020, har den blitt svært godt mottattMed et salgsvolum  over 60.000 biler hittil, har Han EV vært en bestselger i sin klasse. BYD har solgt hele 10.000 enheter fire måneder på rad, noe som gjør Han EV til en bestselger på det kinesiske markedet.

Om BYD

BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 50 land og regioner. Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen.
BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzen.