Butikksjef følger drømmen og blir gatemusiker rundt i Europa

Ikke penger, kredittkort, ingen sikkerhet. Mat, drikke og tak over hodet kan han kun skaffe seg ved å spille for å tjene penger til dette. Han er forberedt på kalde netter på tom mage.

I dag starter Truls Johnsen fra Trondheim turen som han lenge har drømt om. Til daglig driver han herreklesbutikken Park på kjøpesenteret Sirkus Shopping. Dette i tillegg til å drive som trubadur. Musikken har han hatt ved sin side i mange år. Og en drøm om å kunne reise rundt å spille på gaten.

Nå har han pakket sekken og gitaren og vil leve av det han klarer å få inn som gatemusikant rundt i Europa. Spille på gaten til livets opphold.

Hvorfor ønsker Truls dette. I år så passet det inn med familie og jobb mm. Så da går reisen til København 15.7 og med en retur 29.7 fra London. Hvordan han skal komme seg rundt i Europa eller hvor han skal har han ingen plan på. Første utfordring er hvordan komme seg fra flyplassen i København inn til sentrum.

Den musikalske kontakten mellom folk fenger Truls. Hva får folk til å lytte, få frem følelsene som gir smile, bli glad, trist og sint. Det handler ikke om å være verdens beste på gitar eller som vokal. Men den menneskelige relasjonen man klarer å skape. På gaten er den en annen type relasjon man får enn på større spillejobber og konserter. Dette trigger Truls. Hvordan skal han kunne skape denne følelsen på noen få sekunder når folk passerer han på gaten? Det er dette som er kjernen i denne store drømmen.

Kontrasten blir veldig stor fra å a spilt på Trænafestivalen med fult band bare 4 dager før han starter på turen.

Familien hjemme har vært klar over at dette har vært en stor drøm i minst 15 år. Men det er klart man tenker seg om flere ganger når man vet man har samboer og barn som sitter hjemme og venter.

Truls forteller at de kanskje ikke er super begeistret men eventyreren i Truls ønsker å gjennomføre dette. Så blir det familie ferie når han kommer hjem. Han har blant annet tatt en god og lengre prat med sin datter på 11 år som er veldig bekymret for at pappaen skal dø på turen. Det finnes flest snille folk i verden så det er mest godt som skjer har Truls trøstet med.

Hva hvis det skjer noe.. tenker alle... da skjer det, sier Truls. Sånn er det med alt.

Det sitter langt inne å ringe hjem å si at dette funka ikke. Han ønsker å klare seg på egenhånd.

Truls har aldri prøvd noe lignende tidligere. Han vet ikke hva som møter han i de ulike land. Det er ikke alle land som har de samme regler og lover for folk som ønsker å tjene penger på å spille musikk på gaten. Så noen utfordringer venter nok. Truls innrømmer at dette er langt utenfor hans komfort sone, men ønsker likevel å prøve dette for å kunne lære mer om seg selv, musikken og livet. Han gru-gleder seg veldig til turen. Målet og drivkraften til Truls er at folk skal sette pris på musikken hans og det han gjør.

I sekken er det pakket pass og gitar strenger også har han klærne han går i.

Følg Trulslive på snap, instagram eller facebook.

Truls Johnsen

Truls Johnsen

trulslive på snap, Instagram og Facebook

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Skandinavisk design er det hottest innen interiør!16.9.2017 13:50:05 CESTPressemelding

Drømmen til Stine Dahle var en butikk full av unike, skandinaviske møbler. Med åpning av Nobu Home på Sirkus Shopping og tilhørende nettbutikk, er drømmen blitt virkelighet. Høstens interiørtrend er en kombinasjon av naturmaterialer som mange lekre tresorter, fløyel i varme tonearter mikset med metall som gull og grønne store planter. En trendperiode som alle vil kunne sette sammen til sin stil og fortsatt være IN.