Bulder Bank

Bulder Bank fortsetter å utfordre - kutter boliglånsrenten til 1,29% og gir rentegaranti ut året

Bulder har opplevd stor kundevekst de siste dagene. Vi tar det som et tegn på at det mer enn noen gang trengs en brysom konkurrent til å stå opp mot de aller største, sier sjef i Bulder Bank Torvald Kvamme.

Foto: Y Oslo/Netlife

Bulder Bank kutter i dag boliglånsrenten slik at ny laveste rente blir 1,29 % (effektiv). I tillegg svarer Bulder opp på Sbankens rentegaranti gitt på fredag og garanterer at den nye renten ikke blir satt opp ut året - selv om det skulle komme renteheving fra Norges Bank til høsten.

Både eksperter og kunder har den siste uken uttrykt frykt for mindre konkurranse i bankmarkedet. Vi gjør alt vi kan for at det ikke skjer, og første bevis på det er dette rentekuttet med rentegaranti.

Bulder Bank er heldigital og handler om åpne, enkle og transparente priser. Vi vil utfordre måten bankbransjen tradisjonelt har tenkt rundt boliglån. Vi har det eneste boliglånet som automatisk gir deg lavere rente når belåningen din blir lavere, helt automatisk og uten diskusjon. Kundene skal slippe å måtte gå i prutesamtale med banken for å få lavere rente, sier Kvamme.

Det nye rentenivået er bærekraftig over tid for Bulder Bank, og vi kan kommentere dette i detalj på kvartalspresentasjonen 6. mai.

Torvald Kvamme - direktør Bulder Bank

Foto: Y Oslo/Netlife

Om Bulder Bank

Bulder Bank

Bulder Bank er en egen merkevare som er en del av Sparebanken Vest og opererer under Sparebanken Vest sin bankkonsesjon. Bulder Bank er altså ikke et selvstendig finansforetak. For deg som kunde betyr det at goder, rettigheter og tryggheten som alle Sparebanken Vests kunder også tilfaller deg. Vær oppmerksom på at du som kunde dermed er omfattet av Sparebanken Vest sin innskuddsgaranti opp til 2 millioner kroner for dine samlede innskudd i konseptet Bulder Bank og dine øvrige innskudd i Sparebanken Vest.

Følg pressemeldinger fra Bulder Bank

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Bulder Bank på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bulder Bank