Bufab Group: CFO Marcus Söderberg lämnar Bufab

PRESSMEDDELANDE, Värnamo 18 November 2022

Marcus Söderberg, ekonomi- och finansdirektör (CFO) för Bufab, har idag meddelat att han beslutat sig för att lämna Bufab för en ny tjänst utanför koncernen. Rekryteringsprocessen för att tillsätta en ny CFO kommer att påbörjas omgående.

”Marcus har under sin tid som CFO på Bufab varit betydande för bolagets utveckling och han har också på ett starkt sätt bidragit till utvecklingen av koncernens finansfunktion. Jag beklagar att Marcus valt att lämna Bufab men vill passa på att rikta honom ett varmt tack för ett gott samarbete och ett värdefullt bidrag till Bufabs fina utveckling de senaste åren. Jag önskar honom ett stort lycka till i framtiden”, säger Erik Lundén, vd och koncernchef på Bufab.

“Jag är glad och tacksam över att ha haft förmånen att vara med och bidra samt själv utvecklas under några av Bufabs mest framgångsrika år. Efter nio år inom olika finansiella roller i koncernen, de senaste fem åren som CFO, har jag nu med blandade känslor beslutat mig för att gå vidare till en annan roll utanför koncernen. Jag vill tacka alla Bufabs medarbetare, styrelsemedlemmar och aktieägare för ett fantastiskt samarbete och utbyte under min tid inom Bufab. Jag är övertygad om att Bufabs fina resa bara har börjat.”, säger Marcus Söderberg, Bufabs avgående CFO.

Marcus Söderberg kommer att fortsätta i tjänst under sin uppsägningstid, som längst till maj 2023. En rekryteringsprocess för att hitta hans efterträdare kommer att påbörjas omgående.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:
Erik Lundén, VD & koncernchef, Bufab Group, telefon: +46 370 69 69 00

Denna information är sådan information som Bufab AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 november 2022 kl20.00 CET.

Om Bufab
Bufab AB (publ), org nr 556685-6240, är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som Supply Chain Partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av C-Parts (skruvar, muttrar etc). Bufabs kunderbjudande Global Parts Productivity™ syftar till att förbättra produktiviteten i kundernas värdekedja för C-Parts.

Bufab startades 1977 i Småland och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i 28 länder. Huvudkontoret ligger i Värnamo och Bufab har cirka 1 850 anställda. Bufabs omsättning uppgick de senaste 12 månaderna till 8,0 miljarder SEK och rörelsemarginalen till 11,5 procent. Bufab-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”BUFAB”. För mer information se www.bufab.com.

Camposol Holding PLC - Invitation to the Third Quarter 2022 Financial Results Presentation26.11.2022 00:03:54 CET | Press release

Camposol Holding PLC will announce its financial results of the third quarter of 2022 on Tuesday, November 29, at 13:00 (GMT -5). The call will be conducted by our CEO, Jose Antonio Gomez - Bazan. Use the following link to register and participate in the call: Participant Registration URL: https://register.vevent.com/register/BI64a53cb1ca2843bdb219d095254b1c94 Participants are advised to log on to the service and check their settings a few minutes before the conference call begins. About CAMPOSOL CAMPOSOL is a multinational company that provides families around the world with fresh and healthy food. We have operations in Chile, Colombia, Mexico, Peru, and Uruguay, commercial offices in North America, Europe, and Asia, a corporate office in Costa Rica, and trusted relationships with the main supermarkets worldwide, as well as customers in more than 40 countries. We are involved in the harvest, processing, and marketing of high-quality agricultural products such as avocados, blueberries,

Cool Company Ltd. - Granting of Share Options and Restricted Stock Units to Primary Insiders and Mandatory Notifications of Trade25.11.2022 22:42:08 CET | Press release

Bermuda, November 25, 2022: Reference is made to the stock exchange notice from Cool Company Ltd. (“CoolCo” or the “Company”) on November 25, 2022 announcing that the board of directors of the Company (the “Board”) had resolved to implement a long-term incentive program for employees, management and board members of the Company and its affiliates (the "LTIP"). Pursuant to the LTIP, the Board has resolved to grant options over a total number of 1,237,423 shares and 115,000 restricted stock units to employees, management and board members of the Company (equivalent to approximately 2.25% and 0.2% of the Company's share capital, respectively), of which 11,507 restricted stock units and options over a total number of 742,454 shares were granted to primary insiders of the Company (equivalent to approximately 0.02% and 1.38% of the Company's share capital, respectively). Each share option, when exercised, carries the right to acquire one share in CoolCo, giving the right to acquire up to in