BTS Group AB utser valberedning

P R E S S R E L E A S E

Stockholm den 15 november 2022

BTS Group AB utser valberedning

STOCKHOLM, SVERIGE - BTS GROUP AB (publ), ett världsledande företag inom strategigenomförande, meddelar att en valberedning har utsetts för bolaget. BTS tre största aktieägare har i samråd med styrelsens ordförande Henrik Ekelund utsett följande personer att ingå i valberedningen:

-Anders Dahl, utsedd av Henrik Ekelund

-Henrik Ekelund, styrelseordförande, BTS Group AB

-Johan Lannebo, utsedd av Lannebo Fonder

-Stefan af Petersens, eget innehav

Anders Dahl har utsetts till valberedningens ordförande.

Valberedningens uppgift är att inför årsstämman 2023 framlägga förslag till stämmoordförande, styrelse, styrelseordförande och revisorer samt förslag på arvode till styrelseledamöterna liksom arvodering av revisorer.

Aktieägare i BTS Group AB är välkomna att komma med förslag till valberedningens ordförande på mailadressen: dalledulsing@me.com

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Dahl: dalledulsing@me.com

Om BTS Group AB (publ)

BTS är ett tjänsteföretag med cirka 1 200 medarbetare vid 36 kontor i sex världsdelar, grundat och med huvudsäte i Stockholm. Vi hjälper företag i genomförandet av förändringsarbeten och arbetar med ledare på alla nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera önskade resultat. Våra tjänster möter en rad olika kundbehov: strategigenomförande, ledarskapsutveckling, assessment för urval och utveckling, affärsmannaskap, utveckling av säljorganisationer, coaching; samt digitala tjänster, verktyg och plattformar.

Under mer än 35 år har vi skapat engagerande och effektfulla program som har haft stort inflytande både personligen och karriärmässigt för våra deltagare. Vi inspirerar till nya sätt att tänka och hjälper medarbetare och ledare att stärka de kritiska förmågor som behövs för att skapa bättre affärsresultat.

I allt vi gör fokuserar vi på individerna – it’s strategy made personal.

BTS är stolt partner till över 1 200 företag och organisationer, inklusive fler än 40 av världens 100 största multinationella företag. Bland våra största kunder återfinns exempelvis Salesforce, SAP, Abbott, Tetra Pak, EY, Tencent, Vale, and BHP.

BTS Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm och handlas under symbolen BTS B.

För mer information, besök oss på www.bts.com.

Robex: Strong Q2 Operational Results and Closing of the Transaction With Sycamore29.11.2022 01:47:16 CET | Press release

QUÉBEC CITY, Nov. 28, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Robex Resources Inc. ("Robex", "the Group" or "the Company") (TSXV: RBX) is pleased to publish their financial results for the second quarter ended June 30, 2022. All amounts are in Canadian dollars (CAD). Quarterly Corporate Summary Operations: The number of ounces produced was 11,124 ounces, down by 1.7% compared to the same quarter in the previous year, specifically due to a much heavier rainy season in September that the start-up of the trommel as well as a higher feeding grade (0.82 g/t compared to 0.79 g/t for the same period in 2021) have not allowed to compensate. As a matter of fact, the unprecedented rainfall caused hopper procurement issues, loader cycle timing and availability issues, as well as clogging of the primary grizzly. At the beginning of October, the situation was back to normal. Exploration: During the third quarter of 2022, Robex continued significant exploration work completed by remote sensing on all its licences

Brookfield to Present at the Goldman Sachs 2022 US Financial Services Conference28.11.2022 22:01:00 CET | Press release

BROOKFIELD, NEWS, Nov. 28, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Brookfield Asset Management Inc. (NYSE: BAM, TSX: BAM.A) today announced that Bruce Flatt, Chief Executive Officer, is scheduled to present at the Goldman Sachs US Financial Services Conference on Wednesday, December 7, 2022, at 1:40pm ET. A live webcast will be available on the Brookfield website at https://bam.brookfield.com/news-events/events. For those unable to join the live webcast, a recording will be available on Brookfield’s website shortly after the event. About Brookfield Brookfield (NYSE: BAM, TSX: BAM.A) is a leading global alternative asset manager with over $750 billion of assets under management across real estate, infrastructure, renewable power and transition, private equity and credit. Brookfield owns and operates long-life assets and businesses, many of which form the backbone of the global economy. Utilizing its global reach, access to large-scale capital and operational expertise, Brookfield offers a range of alt