Brun og Strandli fortsetter jakten på OL-gullet

Etter et halvt år i tenkeboksen, har roer Are Strandli tatt en beslutning om fremtiden. -Nå går jeg “all in” mot OL i Tokyo neste sommer sammen med Kristoffer, sier Strandli.

Are Strandli og Kristoffer brun sikkrer OL plass for herrer lettvekt dobbeltsculler i VM i Linz 2019

-Det har vært en lang og tidvis tøff prosess, men ved å ta tiden til hjelp har motivasjonen kommet tilbake igjen, og det er utrolig deilig. Til slutt ble det en enkel avgjørelse, fortsetter han.

Makker Kristoffer Brun har hele tiden vært klar på at han ville satse mot OL til tross for utsettelsen på ett år, men for Strandli som hadde planlagt å legge opp, satt det lenger inne.

-Nå er jeg bare utrolig lettet for å ha tatt en beslutning. I tillegg er det deilig å være tilbake på trening sammen med Kristoffer og resten av laget, som virkelig har gjort en fantastisk jobb gjennom en krevende sommer., sier siddisen.

Brun er godt fornøyd med å ha makkeren tilbake, men medgir at det har vært vanskelig å leve i uvisshet.

-Jeg har hele tiden hatt på følelsen av at Are ville fortsette, men det er klart det er krevende å ikke vite hva jeg skulle innstille meg på det neste året.

-Så nå er jeg supergiret på å ha ham tilbake og fryder meg over at han er så på hugget. Da er han skummel. Jeg håpet virkelig at Are ville bli med ett år til. Singellivet er tydeligvis ikke noe for meg, ler Brun, som ser frem til å sette seg i dobbeltsculleren.

Først venter imidlertid NM på Årungen til helgen. Det blir den første konkurransen for både Brun og Strandli siden VM i fjor. Begge stiller blant annet i singelsculler.

Mens Brun tidvis har vist meget sterk form de siste månedene, er Strandli mer usikker.

-Det eneste som er sikkert er at det blir vondt, gliser han.

EUROPAMESTER - Kristoffer BRUN tar gullet i lettvekt singelsculler11.10.2020 11:21:36 CESTPressemelding