Bruken av vegsalt skal ned, mellom anna gjennom bruk av ny teknologi
Statens vegvesen har lyst ut éin ny, stor driftskontrakt for riksvegane i Sunnfjord, og delar av Sogn og Nordfjord.

Miljøkrava er fleire:
– Vi har stramma inn på krava til oppsamling av vaskevatn før og etter tunnelvask. I vinterdrifta ynskjer vi å redusera saltmengda gjennom å bruka rett utstyr, og ved auka bruk av vérdata. Dette skal bidra til at vi brukar minst mogleg salt for å få best mogleg effekt, seier prosjektleiar Lars Erik Karlsen i Statens vegvesen.
Vil halvera utslepp
Alle vegkontraktar Statens vegvesen lyser ut i år inneheld krav til miljøsertifisering og rapportering av CO2-utslepp.
– Slik kan vi registrera kva klimatiltak vi gjer, og saman med entreprenør evaluera og dokumentera kva som har effekt. For delar bilparken krev vi lavutslepps-køyretøy som tilfredsstiller dei strengaste nye krava. Målet er at utslepp frå våre verksemder skal halverast innan 2030, legg Karlsen til.
Færre og større kontraktar
Statens vegvesen sine nye kontraktar er i større geografiske område enn før, og kontraktsperiodane vert lengre. Det er tilfellet også her, kor riksvegar frå tre eksisterande kontraktar vert fasa inn i løpet av 2021, 2022 og 2023. Som ein konsekvens av regionreformen får Statens vegvesen no utelukkande ansvar for riksveg, og ikkje fylkesveg som i dag.
Kontraktsområdet er i kommunane Sogndal, Høyanger, Sunnfjord, Gloppen og Kinn. Når alle riksvegane er fasa inn, vil kontrakten omfatta 338 kilometer riksveg og 65 kilometer gang- og sykkelveg.
Riksvegane det er snakk om, er E39, riksveg 5 og riksveg 13. Her er det i alt 27 tunnellar med total lengd på 49 kilometer. På strekningane vil det i kontraktsperioden føregå fleire utbyggingsprosjekt.
Skredutsett
– Her er ingen høgfjellsstrekningar, men utfordrande snøtunge vegstykke over Sogndalsdalen og Langeland. Av stigningar er Halbrendslia, Lunde – Fjærlandstunnelen og Sogndalsdalen særskilde utfordringar, seier Karlsen.
Generelt går vegnettet langs veg med bratt sideterreng med fjord eller elv på motsett side. Fleire punkt på vegnettet er utsette for at is og stein kan falla ned.
Fleire område er skredutsette, og Statens vegvesen set strenge krav til vinterdriftsklasse, responstid og beredskap.
Døgntrafikken på riksvegane i området varierer frå 800 til 14.000 køyretøy, og det er venta ein årleg trafikkvekst på to prosent. Mest trafikk er det i byområda Førde, Sogndal og Florø.
Lang kontrakt, med opsjon på forlenging
Kontrakten gjeld i fem år – frå 1. september 2021 til 31. august 2026, med moglegheit for tre års forlenging. Anbodet vert opna 12. april.
– Gjensidig opsjon er eit viktig grep i kontraktstrategien, og motiverer begge partar til gode og langsiktige driftsløysingar. Dette skal bidra til best mogleg framkommelegheit på vegane kvar einaste dag. Samtidig har vi et langsiktig samarbeid for å utvikla nye teknologiske løysingar for miljøvennleg vegdrift, seier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo i Statens vegvesen Drift og vedlikehald.
Kontakter
Lars Erik KarlsenProsjektleiarStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:95191827lars.karlsen@vegvesen.noBilder

Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg saker fra Statens vegvesen
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Statens vegvesen
Redusert framkommelighet på rv. 3 ved Lappland bru på Rena16.4.2021 15:44:43 CEST | Pressemelding
I forbindelse med vedlikeholdsarbeider på Lappland bru blir det redusert framkommelighet på riksveg 3 på Rena fra siste halvdel av april til midten av juli. Koppangvegen, som går under brua, blir stengt mens arbeidene pågår.
Fire vil brøyte miljøvennlig i Vest-Finnmark15.4.2021 14:57:47 CEST | Pressemelding
Fire entreprenører ønsker jobben med å drifte riksvegene i Vest-Finnmark de neste fem årene. Alle forplikter seg til mer klimavennlig drift.
Tre vil brøyta meir effektivt på riksvegane i Haugesund og omegn14.4.2021 13:40:06 CEST | Pressemelding
Tre entreprenørar er med i konkurransen om å drifta riksvegane i Haugesund og omegn. Mesta leverte det lavaste tilbodet.
Folk aksepterer flere restriksjoner på bilbruk14.4.2021 11:07:44 CEST | Pressemelding
Folk er mer opptatt av miljø, men samtidig er det færre som tror at løsningen på miljøproblemene er innen rekkevidde. Det viser en fersk undersøkelse om befolkningens holdninger til miljø og bilbruk de siste 20 år.
Stor interesse for elektrokontrakter for riksveger Midt-Norge14.4.2021 10:06:00 CEST | Pressemelding
Statens vegvesen er fornøyd med deltagelsen i konkurransen.
Dette redder liv i trafikken14.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding
Aldri før har vi visst mer om årsakene til at antallet drepte og hardt skadde i trafikken synker. En fersk rapport fra Transportøkonomisk institutt (TØI), kan forklare hele 73 prosent av nedgangen de siste 20 årene. En tilsvarende rapport fra 2014, forklarte kun 31 prosent av nedgangen. Med mer kunnskap, kan vi målrette tiltakene og gjøre mer av det som virker.
Statens vegvesen imponert over gode klimaløsninger for drift av riksvegene i Hallingdal og Valdres13.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemelding
Klimautslippene kan reduseres med opptil 85 prosent på driften av riksvegene. Det er enda mer enn Statens vegvesen forventet i den første driftskontrakten hvor miljø skal telle i tillegg til pris.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom