Brudd i IKT-forhandlingene

Det er brudd i forhandlingene på IKT-overenskomsten mellom Abelia og EL og IT Forbundet.

– Det var for stor avstand mellom partene til å fortsette forhandlingene, sier forbundssekretær Torbjørn Sundal som ledet EL og IT Forbundets forhandlingsdelegasjon.
Avtalen dekker bedrifter i IKT-bransjen, som for eksempel Komplett Services, TietoEvry, Telia Norge, Geomatikk, Neisa og Tussa IKT. Nå vil oppgjøret gå videre til mekling.

Streikeklare elektrikere krever reelle forhandlinger, ikke ultimatumer.17.9.2020 16:39:41 CESTPressemelding

Over 5.500 elektrikere i nesten 100 bedrifter er klare til streik når EL og IT Forbundet møter Nelfo til mekling på mandag. Det er lønns- og arbeidsvilkårene til drøyt 13.000 elektrikere som står på spill – Vi forventer at Nelfo legger fra seg ultimatumene sine, og heller prøver å finne løsninger. Hvis ikke så blir det streik fra onsdag, sier forhandlingsleder Jan Olav Andersen.