Brudd i forhandlinger om tariffavtaler for bensinstasjoner

Forhandlingene mellom Virke og Handel og Kontor om nye tariffavtaler for ansatte på bensinstasjoner endte i brudd tirsdag ettermiddag.
Stian Sigurdsen, direktør for samfunnspåvirkning, Virke

- Vi ønsker et oppgjør som sikrer gode arbeidsplasser og konkurransedyktige virksomheter. Vi har gjort vårt beste for å møte kravene fra motparten og er skuffet over at forhandlingene endte i brudd. Virkes mål er å komme til enighet innenfor frontfagsrammen hos Riksmekleren, sier Stian Sigurdsen, direktør for samfunnspåvirkning i Virke, handels- og tjenestenæringens hovedorganisasjon.

Tidspunkt for når partene møtes hos Riksmekleren er enda ikke avklart.

Det er ventet at Handel og Kontor sender ut plassoppsigelser før helgen. Plassoppsigelsene angir det totale antall arbeidstakere som fagforeningene kan ta ut i en eventuell streik.

Stian Sigurdsen, direktør for samfunnspåvirkning, Virke

Virke er hovedorganisasjonen for arbeidsgivere i handels- og tjenestenæringen. Det er næringer som står for halvparten av verdiskapingen i Norge. Vi kjemper for våre 25 000 medlemsvirksomheter slik at de er rustet for morgendagen, fordi deres utfordringer er våre utfordringer.