Brudd i forhandlingene på sokkelavtalen

Forhandlingsutvalget SAFE Foto: Rebecca Bjerga

Årets hovedforhandlinger var et oppgjør som våre medlemmer hadde store forventninger til å få gjennomslag for våre krav. Dette med tanke på dagens situasjon, hvor vår bransje går veldig bra. Vi har nå avsluttet to år med pandemi, hvor medlemmene våre har stått på og levert av sin fritid når det gjelder krevende karantene krav, sosial begrensning og ekstraordinær innsats for bedriften, bransjen og samfunnet.

Rekordhøye resultater bør gjenspeiles i oppgjøret

– Vi ser hva som skjer rundt oss i samfunnet med prisøkninger på mat, renteøkning, drivstoff, strøm osv. Vi ser at oljeselskapene har rekordhøye resultater, og det bør gjenspeiles i oppgjøret, sier forhandlingsleder i SAFE Kai Morten Anda.

– SAFE krever et rettferdig oppgjør for sine medlemmer, slik at vi kan møte alle de økte kostnadene i samfunnet. Tilbudet vi fikk var langt fra det som var mulig å akseptere, derfor ble det brudd, sier Anda.

Forhandlingsutvalget SAFE Foto: Rebecca Bjerga