Bruce Springsteen slipper albumet Letter To You

En hyllest til livslange vennskap, livemusikk og E Street Band.

Foto: Danny Clinch

Bruce Springsteens nye album Letter To You fanger den uslåelige kraften av å spille i et rockeband, og markerer E Street Bands første live-innspilling på flere tiår. Dette på en samling av låter sentrert rundt de uknuselige båndene som er dannet av et liv i musikken. Letter To You er fylt med liveshow-energi fra Springsteen og E Street Band, som er tilbake og sammen for første gang siden The River 2016-turnéen. Albumets tolv spor inkluderer nye låter skrevet av Springsteen for E Street Band, samt nye versjoner av legendariske, men tidligere u-utgitte komposisjoner fra 70-tallet. Hver av dem en hyllest til E Street Band, til rocken og til rollen det har spilt i Springsteens liv.

Hør Letter To You HER

Sammen med albumet slippes også dokumentaren Bruce Springsteens Letter To You, tilgjengelig eksklusivt via Apple TV+. Filmen, regissert av Thom Zimny, inneholder opptredener fra E Street Band, studio-opptak og ikke-tidligere-sett arkivmateriale. Gjennom dokumentaren gir Springsteen et dypere innblikk i Letter To You, deler tanker og følelser bak platen, samt setter han den nye musikken i sammenheng med sitt tidligere arbeid.

«En spilleglede som er til å ta og føle på.»
Dagsavisen

«Bruce Springsteen gjenfinner seg selv. På flere måter.»
VG

«Springsteens rockehyllest til musikken, vennskap, fansen og livet.»
Lyd og Bilde

Foto: Danny Clinch
Bruce Springsteen - Letter To You

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding