Bruce Springsteen slipper album med the E Street Band!

Bruce Springsteens nye studioalbum med The E Street Band, Letter To You, gis ut av Columbia Records fredag 23. oktober.
Bruce Springsteen og the E Street Band slipper første album sammen på åtte år.

Letter to You er et rockealbum drevet av bandets hjertestoppende, husrockende signaturlyd, inneholder 12 spor, er Springsteens 20. studioalbum og ble spilt inn i hjemmestudioet hans i New Jersey.

Se videoen til albumets tittelspor her: brucespringsteen.lnk.to/LTYSPS/youtube

Pre-order Letter to You her: brucespringsteen.lnk.to/LTY-POPS

«Jeg elsker den følsomme naturen som Letter To You har», forteller Springsteen. «Og jeg elsker lyden av the E Street Band som spiller live i studio, på en måte vi aldri har gjort før, og helt uten overdubbing. Albumet ble laget på bare fem dager, og det viste seg å bli en av de beste innspillingsopplevelsene jeg har hatt noensinne.»

Letter To You inneholder ni nylig skrevne Springsteen-låter, samt ny-innspilinger av tre av hans legendariske, tidligere utgitte komposisjoner fra 1970-tallet, «Janey Needs a Shooeter», «If I Was the Priest» og «Song for Orphans». På Letter To You har Springsteen med seg Roy Bittan, Nils Lofgren, Patti Scialfa, Garry Tallent, Stevie Van Zandt, Max Weinberg, Charlie Giordano og Jake Clemons. Albumet er produsert av Ron Aniello med Bruce Springsteen, mikset av Bob Clearmountain og mastret av Bob Ludwig. Letter To You er første gangen Springsteen spiller med The E Street Band siden The River-turnéen i 2016, som ble kåret til årets «Top Global Tour» av både Billboard og Pollstar.

Bruce Springsteens innspillingskarriere spenner seg over 40 år og startet med albumet Greetings From Asbury Park, NJ i 1973. Han har fått 20 Grammys, vunnet en Oscar og en Tony, blitt innlemmet i Rock and Roll Hall of Fame, mottatt en Kennedy Center Honor og var MusiCares «Person of the Year» i 2013. Springsteens memoar Born to Run (Simon & Schuster) og dets kompanjong-album Chapter and Verse ble gitt ut september 2016, og han ble tildelt Presidential Medal of Freedom i november 2016. Hans historiske show Springsteen on Broadway, som ble vist hele 236 ganger på Jujamcyn’s Walter Kerr Theatre fra oktober 2017 til desember 2018, kom med et tilhørende soundtrack-album og en Netflix-spesial. I 2019 ga Springsteen ut Western Stars, hans første studioalbum på fem år, og sammen med hans mangeårige samarbeidspartner Thom Zimny co-regisserte han spillefilmen Western Stars, som ble gitt ut av Warner Bros.

LETTER TO YOU
1. One Minute You’re Here
2. Letter To You
3. Burnin’ Train
4. Janey Needs A Shooter
5. Last Man Standing
6. The Power Of Prayer
7. House Of A Thousand Guitars
8. Rainmaker
9. If I Was The Priest
10. Ghosts
11. Song For Orphans
12. I’ll See You In My Dreams

Bruce Springsteen og the E Street Band slipper første album sammen på åtte år.
Foto: Danny Clinch
Foto: Danny Clinch