Britz slipper "Det er meg"

Oslorapperen Britz følger opp "Tay Keith" med låta "Det er meg" fredag 18. september.

Med en unik stemme og sans for tekst og historiefortelling har rapperen Britz markert seg som en av de mest spennende nykommerene fra Oslo. Tidligere i år slapp sin debut-EP «Britz Szn», og i august kom «Tay Keith», en hard låt hvor han ville bevise at han fortsatt er den samme rapperen som startet karrieren med en freestyle i 2018.

Nå slipper han «Det er meg», som han selv sier er enda mørkere enn Tay Keith, hvor han viser en mer arrogant side av seg selv.

«Det er basically en «jeg er unik og folk vet det»-type låt. Den handler om at jeg er på en arrogant flex, hvor jeg prøver å skille meg ut fra andre artister» - Britz

«Det er meg» er produsert av Pacify, som foreslo for Britz at de kanskje skulle prøve noe nytt. Et mørkt sound som kunne komplimentere den mørke stemmen hans.

«Han klarte å overbevise meg til å prøve det. Så han spilte opp en drill-beat og jeg fikk masse idéer, som vi synes var kule, og plutselig hadde vi laget en låte begge var fornøyde med» - Britz

Britz sparket i gang 2020 med slippet av debut-EP’n «Britz Szn», med låter som «Alé alé» med Jonas Benyoub, hitlåten «Vi flyr» med Isah og personlige «Dubai». På EP´n skildrer han reisen sin til nå, helt fra han tenkte at han ikke skulle drive med musikk til å nå satse fullt på artistkarrieren. Han forteller om å legge fotballskoene på hylla, fullføre en utdannelse for pappa som plutselig gikk bort, manøvrere seg gjennom kompiser som har tatt dårlige valg og å holde seg på rett kjøl. Alt for å komme til lyset i tunellen og der han er nå- med en jobb hvor han hjelper vanskeligstilt ungdom og en lovende artistkarriere. I 2020 satser han videre på sterke låter.

«Det er meg» er ute 18. september.

____________

26 år gamle Britz (Yaw Britwum) fra Haugenstua i Oslo har alltid ønsket å gjøre en forskjell. Han er typen som tenker at om noe er verdt å gjøre, så gjør man det ordentlig. Typen som alltid gir 100%, enten det er på fotballbanen eller på scenen, men som klarer å kombinere vinnerskalle med verdisyn, og som derfor også stortrives i jobben som sosionom. Å bygge relasjoner og å hjelpe andre inspirerer. Han motiveres av å være god, best, å vinne, men også av å kunne være raus og gi tilbake.

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Fredag 16. oktober slipper Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun. Et uforventet samarbeid som kommer til å snike seg rett inn blant dine favoritter i høst. Med hjelp fra produsentene TRXD og et sample av Ane Brun sin «Du gråter så store tåra» fra en livekonsert på YouTube er produksjonen det perfekte bakteppet for Turab sin ærlige låtskriving. - «Nesten Hjemme» handler om å finne et hjem i seg selv, i mennesker og steder man drar og besøker gjennom livet sitt. Det er mange som kommer fra ødelagte hjem, og de på lik linje som alle andre fortjener å etablere et hjem for seg selv, og jeg mener det ikke finnes grenser på hva man kan definere som et «hjem». Det å føle tilhørighet der skoene dine tråkker, forteller Turab. - Jeg ble så positivt overrasket da jeg fikk tilsendt denne utrolig fine låten der deler av min «Du gråter så store tåra» helt naturlig blander seg med Turab sin stemme og melodi. Jeg blir glad av den, supplerer Ane Brun. «Nesten Hjemme» er tilgjengelig på alle pl

NorthKid slipper kjærlighetserklæring15.10.2020 08:00:00 CESTPressemelding

Hva om vi sier at det finnes en gjeng musikalske superhelter fra nord? Fem kompiser som minner om vinden som blåser gjennom trærne en høstkveld på vei til fest, om lykkefølelsen du får når favorittlåten settes på og alle sene kvelder du har danset vekk med gode venner. Disse superheltene er NorthKid. Med evner som strekker seg fra skamløs pop produksjon til fløyelsmyk vokal, er de en uredd gjeng som vil gi alt for at du skal være underholdt. Fredag 16. oktober slipper de sin nyeste singel «Still Here For You». En følsom låt som vil treffe deg rett inn i hjerterota, inspirert av kjærlighetssorg og tapte følelser. Den er skrevet av danske Max Ulver og Andreas Ringblom, kjent fra samarbeid med blant annet «Jesper Jenset», «Sonny Alven» og koreanske «Stray Kids». - Låten er en søt kjærlighetserklæring til eksen sin, som man kanskje ikke var så ferdig med som man trodde. Den handler om alle de følelsene man har etter å ha mista dama si, men så er kanskje hun mer ferdig med deg enn du er med