Britz slipper "Det er meg"

Oslorapperen Britz følger opp "Tay Keith" med låta "Det er meg" fredag 18. september.

Med en unik stemme og sans for tekst og historiefortelling har rapperen Britz markert seg som en av de mest spennende nykommerene fra Oslo. Tidligere i år slapp sin debut-EP «Britz Szn», og i august kom «Tay Keith», en hard låt hvor han ville bevise at han fortsatt er den samme rapperen som startet karrieren med en freestyle i 2018.

Nå slipper han «Det er meg», som han selv sier er enda mørkere enn Tay Keith, hvor han viser en mer arrogant side av seg selv.

«Det er basically en «jeg er unik og folk vet det»-type låt. Den handler om at jeg er på en arrogant flex, hvor jeg prøver å skille meg ut fra andre artister» - Britz

«Det er meg» er produsert av Pacify, som foreslo for Britz at de kanskje skulle prøve noe nytt. Et mørkt sound som kunne komplimentere den mørke stemmen hans.

«Han klarte å overbevise meg til å prøve det. Så han spilte opp en drill-beat og jeg fikk masse idéer, som vi synes var kule, og plutselig hadde vi laget en låte begge var fornøyde med» - Britz

Britz sparket i gang 2020 med slippet av debut-EP’n «Britz Szn», med låter som «Alé alé» med Jonas Benyoub, hitlåten «Vi flyr» med Isah og personlige «Dubai». På EP´n skildrer han reisen sin til nå, helt fra han tenkte at han ikke skulle drive med musikk til å nå satse fullt på artistkarrieren. Han forteller om å legge fotballskoene på hylla, fullføre en utdannelse for pappa som plutselig gikk bort, manøvrere seg gjennom kompiser som har tatt dårlige valg og å holde seg på rett kjøl. Alt for å komme til lyset i tunellen og der han er nå- med en jobb hvor han hjelper vanskeligstilt ungdom og en lovende artistkarriere. I 2020 satser han videre på sterke låter.

«Det er meg» er ute 18. september.

____________

26 år gamle Britz (Yaw Britwum) fra Haugenstua i Oslo har alltid ønsket å gjøre en forskjell. Han er typen som tenker at om noe er verdt å gjøre, så gjør man det ordentlig. Typen som alltid gir 100%, enten det er på fotballbanen eller på scenen, men som klarer å kombinere vinnerskalle med verdisyn, og som derfor også stortrives i jobben som sosionom. Å bygge relasjoner og å hjelpe andre inspirerer. Han motiveres av å være god, best, å vinne, men også av å kunne være raus og gi tilbake.