BritBox på TV 2 Play 28. april

Fra 28. april kan du se innhold fra BritBox på TV 2 Play. TV 2 Play-kunder får tilgang til den største og mest omfattende samlingen av britisk underholdning på ett sted. Samarbeidet med BritBox vil utgjøre mer enn 3000 timer av både nye originalserier og britiske klassikere.

BritBox er et samarbeid mellom BBC og ITV. Katalogen inneholder alt fra kritikerrost drama og krim til komedier og dokumentarer

Ved lansering 28. april vil seerne få tilgang til blant annet «The Cleaner». En mørk komedie skrevet og spilt av Greg Davies, og med gjestespill av David Mitchell og Helena Bonham Carter. Her spiller han enrengjøringstekniker med ansvar for å fjerne alle spor etter dødsfall på åsted.

Fra skaperen av Trainspotting kommer «Irvine Welsh's Crime». En lokal jente forsvinnerog politibetjent Ray Lennox etterforsker mens han sliter med sine egne problemerI rollene finner vi blandt annet Dougray Scott fra filmer som «Mission: Impossible 2» og «Batwoman», Joanna Vanderham fra «Warrior» og «Legends of Tomorrow».

Alle sesongene av «Line of Duty» ligger klar til å binges for de som enda ikke har fått med seg den populære krimserien.

I tillegg til drama og komedie byr BritBox  reality-suksessen «Masterchef UK».

Det blir mer drama i den nyinnspilte miniserien «The Thief, His Wife, and the Canoe». Ekteparet Anne og John Darwin ble i 2008 dømt for bedrageri etter at John forsøkte å iscenesette sin egen død for å få utbetalt livsforsinkring.

Blant innholdet finnes tradisjonsrike britiske mordmysterier som serien «Sister Boniface Mysteries» med Lorna Watson og Jerry Iwu i hovedrollene og periodedramaet «The Confessions of Frannie Langton» med Karla-Simone Spence og Jodhi May.

BritBox kommer også til å lansere nye, ekslusive titler hver måned, fra «Idris Elbas Fight School» til den kritikerroste «Anne» med prisvinneren Maxine Peake i hovedrollen.

Det blir en fin blanding av nye og ekslusive serier og gode, britiske serier som mange kjenner til fra før.

Alt BritBox-innholdet blir tilgjengelig for TV 2 Play-kunder (ikke TV 2 Play basis-pakke).

Trine SolbergPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Rydderevolusjonen, Jakten på kjærligheten, Åsted Norge, Den du veit, Tid for hjem+hage, God kveld Norge og Internasjonale serier.

Tel:+47 990 28 489trine.solberg@tv2.no

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.