Britannia i verdensklasse

Dette er fantastisk, ja, faktisk helt vilt, sier Mikael Forselius, direktør ved Britannia Hotel. For Michelin-jubelen hadde knapt stilnet i Trondheim da den neste toppkåringen fulgte: Verdens største reisemagasin har plassert Britannia på listen over verdens beste nye hotell i 2020.

Jeg trodde metningspunktet var nådd med Speilsalens Michelin-stjerne. Den kom på toppen av en rekke flotte omtaler etter nyåpningen av hotellet. At vi nå er på Travel+Leisure’s liste overgår alle mine forventninger, sier Forselius.

Det er det amerikanske magasinets redaktører og skribenter som hvert år velger ut nye hoteller de mener holder verdensklasse. Offentliggjøringen av listen følges med enorm spenning i hotellkretser verden over når den slippes.

Vi visste at Travel+Leisures redaktør Peter Terzian besøkte oss i fjor. At besøket skulle ende med at magasinet anbefaler sine fem millioner lesere verden over å reise til Britannia Hotel viser at vi har planlagt riktig og at våre ansatte i alle ledd gjør en formidabel jobb, sier Forselius.

Terzian har blant annet latt seg begeistre av Speilsalen, som han kaller Britannia's juvelkiste av et lokale, der Michelin-kokk Christopher Davidsen serverer en 10-retters sjømatfokusert meny.

For ytterlige kommentarer kontakt:
Adm.dir. Britannia Hotel, Mikael Forselius, mobil: 932 01 004 epost: mikael@britannia.no
Markedsdirektør Britannia Hotel, Peter Gjerde, mobil 93458696 epost: peter@britannia.no

Britannia Hotel

Britannia Hotel er en del av Reitangruppen. Hotellet fra 1870 gjenåpnet i April 2019 som et femstjerners hotell og medlem av Leading Hotels of The World. Hotellet har 257 nye rom og suiter, seks ulike restauranter og barer, spa og fitness-avdeling, moderne konferansefasiliteter, ballroom og elegante selskapslokaler.

www.britannia.no

Britannia Hotel 150 år12.6.2020 17:45:01 CESTPressemelding

14. Juni 1870 åpnet Andreas Myhre dørene til Britannia Hotel for første gang for 8 britiske lakselorder og to velstående amerikanere. På søndag fyller hotellet i Trondheim 150 år. Selve festmarkeringen skjer til høsten, den 31. oktober, med middag for 150 gjester og historisk meny med høydepunkter fra hotellets selskapsmenyer opp igjennom tidene. En egen bok om hotellets historie fra 1870 frem til i dag blir utgitt til høsten. På selve dagen 14. Juni lanseres hotellets egen rosé champagne i et nytt samarbeid med Ayala, som også laget hotellets Britannia champagne til gjenåpningen i 2019.