Synoptik Norge ASSynoptik Norge AS

Brillefin i høst

Høstmørket siger på, og mange vil oppdage at de ser litt dårligere i den mørke årstiden. Fortvil ikke – høstens brillemodeller er på vei til Brilleland!
Cat-eye, detaljer i sten, blått

Brillemoten denne høsten bærer tydelig preg av kreative løsninger for å forsterke det eksklusive uttrykket. Friske fargekombinasjoner, nytenkende materiellblandinger og kvalitetssterke detaljer sikrer den spennende kontrasten som definerer høstens trend.

Farger

Blått ble i vår spådd en fremtid som ”den nye sorte”. Dette var en fulltreffer, og blått er kommet for å bli. Vi tar med oss vårens jordnære fargeskala inn i høstmørket, men ser samtidig et naturlig skifte fra vårens knallfarger til en mørkere fargeskala som hører høsten til. Vinrød, rustbrun og lilla står sterkt. Det er også en økende trend med kreative blandinger av farger – gjerne opp til tre ulike farger per brille. Kreative løsninger og kontraster finner vi også i ulike mønstre på front og stenger.

Fasonger

Vintage-inspirasjonen fra i vår er fortsatt til stede, representert blant annet ved runde innfatninger og cateye-fasonger. Nytt av året er designernes lek med former som har resultert i mer firkantede modeller med kraftig front – også kalt ”TV screens”.

Detaljer

Detaljene blir flere og mer kreative i høst. Alt fra glitter og glamour i edelstener og krystaller, til det mer røffe i skinn, lær og gummi er lov.

Materialer

Transparent acetat står sterkt også inn i høsthalvåret, men nå med sterkere fokus på fargevariasjoner for å skape større kontraster. Kontrast finner vi også i den kreative blandingen av materialer; acetat og metall, børstet eller lakkert – materialene skal motsi hverandre i en fascinerende harmoni. Gylne metaller som kobber, messing og gull blir det også mer av.

Ved spørsmål, kontakt markedsdirektør Kathrine Ayling: kay@synoptik.no

Cat-eye, detaljer i sten, blått
Gylne materiell, rund, børstet metall
Lilla, cat-eye, detaljer i skinn
Lilla, TVscreens
TVscreen, materiellkombo, blått
TVscreen

Om Synoptik Norge AS

Synoptik Norge AS
Eivind Lyches vei 19A
1338 Sandvika

67 55 28 00http://www.synoptik.no
Om Brilleland Brilleland er en landsdekkende optikerkjede med totalt 69 butikker. Vi selger briller, solbriller og kontaktlinser til folket. Hos Brilleland skal det være enkelt å finne gode løsninger for synskorrigering og solbeskyttelse. Derfor er produktene våre delt inn i faste prisgrupper og produktpakker. Vi har autoriserte optikere og linseoptikere i alle våre butikker, og fører en rekke kjente merker som bl.a. Ray-ban, Moods of Norway, Carrera, Vogue, Guess, Gant og Marc by Marc Jacobs.

Følg pressemeldinger fra Synoptik Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Synoptik Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Synoptik Norge AS

Viktig med solfaktor for øynene i vinterferien!13.2.2014 14:05:46 CET | Pressemelding

Mange er ikke klar over farene tilknyttet dårlig solbrillebruk. Barn er spesielt utsatt, men er ofte de som beskyttes dårligst. Foreldre må prioritere gode solbriller for barna – det er vanligvis de som tilbringer mye mer tid utendørs og øynene trenger bedre beskyttelse. Nå står vinterferien for tur og mange kommer til å være ute i sol og snø. Da er det spesielt viktig med gode solbriller som beskytter mot snøblindhet, sier Olaug Skrøppa, fagsjef i Interoptik.