Bred mobilisering for utelivsbransjen!
Når denne podcasten spilles inn er vi ti dager inn i det nye året og fire dager unna fredag 14. januar. Kanskje får vi en etterlengtet avklaring på hva som venter rundt neste sving – om den nasjonale skjenkestoppen faller.
Det er mye å frustreres over: Manglende forutsigbarhet. Dårlige kompensasjonsordninger som hardt rammer folkene i utelivet. Vanlige folk. Men selv i en sådan stund skal vi ta med oss det positive i situasjonen: Aldri har så mange snakket bransjens sak. Aldri har vi sett en tilsvarende mobilisering rundt vår bransje. Vi står slett ikke alene i kampen for bransjens sak!
I studio får vi besøk av to sterke stemmer som står sammen med oss.
Ole Michael Bjørndal fra NHO Reiseliv jobber forteller hvorfor de har gått sammen med LO og Fellesforbundet med et krav om å avvikle den nasjonale skjenkestoppen. Sammen med andre sterke bransjeorganisasjoner jobber NHO reiseliv nå på spreng for å skape en forståelse for situasjonen bransjen står i – og søke gjennomslag for bedre rammevilkår.
Mímir Kristjánsson kom inn på tinget i forbindelse med det som var et brakvalg for partiet Rødt i høst. Han skjønner bransjen og vår situasjon. I Podcasten bistår han også med å tolke det som må sies å være en ganske kaotisk debatt rundt den nasjonale skjenkestoppen og våre rammevilkår. Han har også en klar mening om hva som trengs for å møte den prekære situasjonen i bransjen – og for tiden som kommer etter pandemien.
Lytt til "Utetime med Ringnes" her:
Kontakter
Hans Ingi TryggvasonDaglig leder for Ringnes Brygghus
Ølekspert med fokus på kombinasjonen av øl og mat.
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom