Boua slipper debutoppfølgeren «Skittent Spill»
For Boua er det å skape musikk en slags magi hvor den kreative prosessen består av å formidle inntrykk og følelser fra den virkelige verden – altså hvordan den ytre verden setter spor i den indre verden, og motsatt.
«Har du noen gang følt at du lot noe gå for langt og du angrer på all den tiden du kastet bort? Dette var følelsen jeg hadde da låta ble skapt. Låta handler om at vi må slutte å godta giftig energi og giftige forhold. Vi må begynne å forstå vår verdi og bli mer kritiske til hvem vi velger å bruke tiden vår med.»
Når 23-åringen fra Holmlia skriver musikk lar han steder, hendelser og personer fra den virkelige verden smelte inn i et univers inspirert av følelser, drømmer og det fantasifulle. Som igjen inspirerer de unike historiene han formidler.
«Låta utspiller seg i er en gammel landsby hvor jeg har vunnet krigen og beseiret fienden som prøver å forgifte meg. Den grønne syren symboliserer gift og personen som forsøkte å forgifte meg er nå overvunnet. Det er en slags visuell metafor for låtas budskap.»
For Boua tilnærmer seg musikk på en helhetlig måte der det går en rød tråd gjennom alt som knytter seg til han og musikken han gir ut.
«Soundet i låta er veldig røft og aggressivt med innslag av rocka elementer som skal gjenspeile atmosfæren for historien i låta. I sin helhet skal musikken, bildene og historien gi lytterne en følelse av å være tilstedt i kampen som utspiller seg i Skittent Spill.»
Fredag 12. november slipper Boua låta «Skittent Spill».
Kontakter
Anniken HesstvedtPromotion Manager, Local Repertoire
Tel:41474614anniken.hesstvedt@sonymusic.comBilder
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Maria Mena prøver igjen, i morgen24.4.2023 07:21:00 CEST | Pressemelding
Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
Foo Fighters er tilbake med nytt album19.4.2023 16:30:00 CEST | Pressemelding
Etter et år med enorme tap, selvransakelse og bittersøte minner, er Foo Fighters tilbake med albumet But Here We Are, ute 2. juni via Roswell Records/RCA Records. Første singelen «Rescued» er tilgjengelig i dag.
Siste kveld med Sandra og Stian!19.4.2023 07:09:00 CEST | Pressemelding
Sandra Lyng har fått med seg Staysman som feature på «Siste kveld»; låta 15-år gamle Sandra hadde danset til etter å ha sneket seg ut av vinduet og haiket til fest i en Volvo 240. Tilgjengelig fra 21. april.
Livsbejaende jubelpop fra Ida Jenshus18.4.2023 07:02:00 CEST | Pressemelding
Ida Jenshus er endelig tilbake i sin musikalske hverdag når hun slipper den oppløftende singelen "Only Kindness Matters" fredag 21. april
Peder Elias vinner Spellemann for Årets Internasjonale Suksess16.4.2023 09:30:00 CEST | Pressemelding
26 år gamle Peder Elias Eriksrud Kjørholt fra Trondheim vant i går Spellemannprisen for Årets Internasjonale Suksess basert på et gjennombrudd som hittil har resultert i over en halv milliard streams; priser, troféer, utsolgte konserter, singler og album på hitlistene i Sør-Korea og andre deler av Asia.