Boua slipper debutlåten «Bare du vet»

23 år gamle Boua fra Oslo ønsker velkommen til universet han har kreert med debutlåten «Bare du vet» 4. juni.

Det å skape musikk er en slags magi hvor den kreative prosessen består av å formidle inntrykk og opplevelser i hverdagen og hvordan det påvirker, eller blir påvirket av, fantasi og følelser. Altså hvordan det ytre setter spor i det indre, og motsatt. Så når Boua skriver sine historier lar han steder, hendelser og figurer fra den virkelige verden smelte inn i et univers inspirert av følelser, drømmer og det overnaturlige. Som igjen inspirerer, ikke bare tekst og musikk, men artisten og skaperen Boua.

23-åringen fra Oslo tilnærmer seg musikk på en helhetlig måte som ikke er så vanlig. En der det går en rød tråd gjennom alt som knytter seg til Boua og musikken han gir ut. Musikken og historiefortellingen står i høysetet, men er allikevel bare en del av det totale artistiske uttrykket. En del av universet Boua inviterer deg inn i med bilder, videoer og etter hvert også live-opplevelser som knytter låter sammen som kapitler i en bok eller scener i en film. Boua er inspirert av barndommens bøker og filmer hvor handlingen foregår i utopiske og dystopiske alternative virkeligheter, og han leder deg inn i universet han har skapt med en sikkerhet og et perspektiv som er få debutanter forunt.

«Bare du vet» er en låt om å ha det vondt bak fasaden i en verden hvor forventningen er at du skal gjøre det enklere for andre ved å undertrykke alt som er vanskelig med et smil. Den beskriver følelsen av å endelig bli sett og forstått av noen. Denne ene som vet.

Fredag 4. juni kommer «Bare du vet», en invitasjon inn i universet Boua har kreert.