Kystverket

Borar gjennom skipstunnelen for å undersøke kvaliteten på fjellet

Del

Kystverket har starta ei ny runde med kjerneboring for å undersøke fjellkvaliteten i traseen for Stad skipstunnel. Arbeidet blir gjort for å redusere usikkerheita før den komande tunneldrivinga og sikringsarbeidet i tunnelen.

Kystverket er i gang med ei ny runde med kjerneboring frå Kjøde-sida av skipstunnelen. Biletet viser boreriggen som er sett opp i overkant av fylkesvegen.
Kystverket er i gang med ei ny runde med kjerneboring frå Kjøde-sida av skipstunnelen. Biletet viser boreriggen som er sett opp i overkant av fylkesvegen. Kystverket

Boringa skjer frå Kjøde-sida, der ein borerigg går inn i fjellet i overkant av fylkesvegen. Totalt skal Kystverket bore opp mot 1050 meter i retning nordvest, parallelt med planlagt skipstunnel. Kjerneprøvene har ein minimumsdiameter på 45 mm.

Borar for andre gong

Kjerneboringa er ei vidareføring av arbeidet som blei gjort i 2019, då ein totalt sett kom seg 800 meter inn i fjellet, men berre dryge 150 meter av desse var frå Kjøde-sida.

– Målet no er å få bora gjennom resten av tunnelen, slik at heile tunnelløpet på totalt 1700 meter skal vere kartlagt. Vi gjer dette for å ha betre kontroll på fjellkvalitet og grunntilhøve, som er eit sentralt risiko- og usikkerheitselement i prosjektet, seier prosjektleiar for Stad skipstunnel i Kystverket, Terje Skjeppestad.

Boringa, som utførast av Entreprenørservice AS, skal halde fram til litt utpå hausten. Arbeidet skal gjerast på dagtid.

Regjeringa har bedt Kystverket om å sjå på muligheiten for å redusere kostnadane med å bygge Stad skipstunnel.

– Vi jobbar kontinuerleg med å optimalisere prosjektet og redusere usikkerheit og kostnader. Kjerneboringa er ein del av dette. Greier vi å redusere risiko og usikkerheit, greier vi også å redusere kostnader, seier Skjeppestad.

Om Stad skipstunnel

Kystverket har fåt ti oppdrag å bygge Stad skipstunnel, verdas første fullskala skipstunnel. Tunnelen blir 1,7 kilometer lang (2,2 km med entringsområda), 50 meter høg og med ei bredde på 36 meter − som betyr at fartøy opp til størrelsen på Kystruten og Hurtigruten vil kunne få ein sikker seglas forbi det utfordrande Stadlandet.




Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Bilete frå ei tidligare runde med kjerneboring for Stad skipstunnel.
Bilete frå ei tidligare runde med kjerneboring for Stad skipstunnel.
Kystverket
Last ned bilde
Stad skipstunnel, slik den skal sjå ut når den er ferdig, frå innsegling/utsegling i Kjøde.
Stad skipstunnel, slik den skal sjå ut når den er ferdig, frå innsegling/utsegling i Kjøde.
Kystverket
Last ned bilde

Lenker

Om Kystverket

Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ein bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Nærings- og fiskeridepartementet.

Følg pressemeldinger fra Kystverket

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kystverket på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kystverket

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye