Boots Norge

Boots apotek tilbakekaller produkt

Tilbakekallelsen gjelder Jack Wills Mug & Socks Gift set. Settet ble solgt i Boots apotek og på Boots.no fra oktober 2018 til mars 2019. Alle kunder bes avslutte bruken av kruset i dette settet umiddelbart, og å levere det til nærmeste Boots apotek.

Vi har fått tilbakemeldinger om et potensielt problem ved sikkerheten til det keramiske kruset i Jack Wills Mug & Socks Gift set. I noen få tilfeller, rapportert i Storbritannia, har bunnen på kruset sprukket og falt fra hverandre når kruset blir fylt med kokende vann. Det er ikke meldt om personskader som følge av dette. Det er ikke meldt om noen tilfeller i Norge. Ut fra et føre-var-prinsipp velger vi likevel å kalle dette produktet tilbake, også fra det norske markedet.

Våre kunders sikkerhet er det viktigste for oss, og vi ber derfor alle som har kjøpt dette kruset om å slutte å bruke det umiddelbart og å ta det med til nærmeste Boots apotek ved første anledning for å få full refusjon av utsalgsprisen.

Dersom du har kjøpt dette produktet til noen andre, ber vi deg om å gi dem beskjed så fort som mulig.

Vi beklager ulempene dette medfører.

Kunder kan kontakte nærmeste Boots apotek eller Boots kundesenter på tlf. 23376600 eller e-post: kundesenter@boots.no for mer informasjon og ved eventuelle spørsmål.

Medier bes kontakte kommunikasjonssjef i Boots Norge, Anne Margrethe Aldin Thune, ved spørsmål.

Produktet tilbakekalles fra juni 2019

Om Boots Norge

Boots Norge
Maridalsveien 300

23 25 07 00http://www.boots.no

Boots Norge har 158 apotek i Norge.

Boots har over 160 års erfaring fra apotekdrift og produktutvikling, og er i dag et av verdens best kjente merkenavn. I samarbeid med forskere og spesialister innen helse og hudpleie, utvikler og produserer Boots flere av Storbritannias bestselgende merkevarer for eksempel No7, Botanics og Soltan. Disse er tilgjengelige gjenom Boots apotek i Norge. Vi åpnet vårt første apotek i Norge i 2008.

Vi har kjedekontor i Nydalen, grossisten Alliance Healthcare på Langhus og multidosefabrikken Farmaka.

Boots Norge er en del av verdens største apotekledede selskap, Walgreens Boots Alliance, som er representert i mer enn 25 land over hele verden.

Følg saker fra Boots Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Boots Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Boots Norge