Bokutgivelse: En sykepleiers hverdag

Våren 2021 publiserte sykepleier Anders Christoffersen boken "En sykepleiers hverdag". Boken ble raskt populær og har allerede solgt over 1400 utgaver. Boken tar for seg en sykepleiers hverdag på godt og vondt innen en rekke avdelinger i helsevesenet. Anders har arbeidet både på legevakt, nyfødt intensiv, psykiatrisk, i ambulanse, i akuttmottak og på sykehjem. Anders er kjent gjennom instagramkontoen @lean_mean_nursing_machine og er en av de få i Norge som er både utdannet hjelpepleier, sykepleier - og nå også lege.

Miljøbilde av boken

Boken "En sykepleiers hverdag" skiller seg fra andre bøker ved å ta for seg en rekke forskjellige pasientmøter sett fra sykepleierens perspektiv. Historiene som fortelles skildrer både oppturer og nedturer i møte med pasienter, kollegaer og pårørende. Den gir et unikt innblikk i hverdagen til landets helsepersonell.

Allerede i 2013 skrev Anders en fengende kronikk av samme navn i aftenposten. Boken har et mer nyansert bilde, men er skrevet med samme glød og ærlighet.

Anders har jobbet med boken de siste årene av samme grunn som han har driftet instagramkontoen (@lean_mean_nursing_machine). Han brenner for å vise hva yrket faktisk er og hvilke muligheter det gir. Sykepleiere er ikke engler i hvitt - de er høyt utdannede dyktige fagpersoner.

Andre omtaler

Tidsskriftet sykepleien

Byas

Fra baksiden av boken

"Jobben som sykepleier er svært variert og full av utfordringer. I denne boken tar sykepleier Anders Christoffersen oss med på innsiden av det norske helsevesenet. Vi følger ham i arbeid på legevakt, akuttmottak, nyfødtintensiv, ambulanse og psykiatrisk avdeling. Gjennom enkelthistorier får du et innblikk i hvordan sykepleiere døgnet rundt jobber med å redde og bevare liv i Helse-Norge. I boken blir du med når sykepleier Anders passer på premature barn på nyfødtintensiven, rykker ut på hjertestanser, tar imot syke og skadde på legevakten og mye mer. En sykepleiers hverdag gir deg et unikt innblikk i norsk helsevesen. Koronapandemien som rammet Norge i 2020, økte presset på helsevesenet vårt.

Anders var på frontlinjen både på legevakten, koronalegevakten og teststasjoner. Det presset sykepleiere og annet helsepersonell opplevde, skildres unikt i et av bokens kapitler. Sykepleieren er der når du blir født, og følger deg ut av livet når du en gang sovner inn. Mange tror muligens de vet hva en sykepleier arbeider med - men vet de egentlig det? Når du leser denne boken, vil du blir overrasket over omfanget av arbeidet landets sykepleiere utfører, og det ansvaret de faktisk har. Boken inneholder Anders sine personlige opplevelser og er skrevet med stor åpenhet og ærlighet"

Miljøbilde av boken
Bokomslag (fremside)
Bokomslag (bakside)
Anders Christoffersen

Om Cingulum AS

Cingulum AS
Kirkeveien 166c

Vi er en bedrift som utvikler verktøy for helsepersonell, samt forlag for boken "En sykepleiers hverdag". Vi forvalter også henvendelser rundt Anders Christoffersen. Daglig leder er Linn Øie

Følg pressemeldinger fra Cingulum AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Cingulum AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.