Bo Kaspers Orkester slipper albumet 23:55 - "en reinspikka soulplate!"

BO KASPERS ORKESTER - 23:55 ALBUMCOVER MALT AV PER SONERUD

I dag slipper Bo Kaspers Orkester sitt tolvte studioalbum, 23:55 - en skive som bandet selv beskriver som en reinspikka soulplate!

Hør HER

”Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel-, röst- och textmässigt för att göra den fullt ut. 23:55 är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. Förebilderna har varit givna. Vi har skrivit låtarna, repat dom, testat dom ute för att sedan spela in dom under några få dagar i studio. Musiken bör med fördel lyssnas på just lite senare på kvällen. Gärna på hög volym.”

Skiven har også ment et unikt samarbeid med kunsteren Per Sonerud, som har malt et bilde til hver eneste låt, samt laget albumcoveret. Per fikk høre musikken allerede i demostadiet, så parallellt med at bandet har vært i studio har han vært i atelieret sitt og malt.

Se mer HER

Bo Kaspers Orkester har i forbindelse med slippet også tatt et steg inn i den kunstig intelligens-verdenen med deres helt egen chatbot, Bot Kaspers, den første artist-boten i Sverige! Her kan fansen chatte med bandet og få vite mer om det nye albumet, turnéminner, samt hvilke fobier og hemmeligheter bandet har.

Test Bot Kaspers HER

Våren 2020 begir de seg ut på en stor turné hvor de besøker et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter den 5. februar på Rival i Stockholm.

”Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på.”

23:55 er produsert av Ollie Olson og spilt inn i Baggpipe Studios.

Bo Kaspers Orkester har på sine 28 år vær et stortselgende band og har oppnådd et flertall av toppliste-plasseringer. De er et av Sveriges mest elskede liveband, som ikke minst ble bevist i 2017-2018 med deres hyllede sceneforestilling "Allt ljus på oss" og en storslagen arenaturné i 2018.

BO KASPERS ORKESTER - 23:55 ALBUMCOVER MALT AV PER SONERUD