Bluebeam Revu 20: smidigare projektsamarbete på distans

Med Revu 20 kan projektpartners över hela världen samarbeta i realtid, spara tid och höja projektkvaliteten

PASADENA, Kalifornien, USA, Aug. 20, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bluebeam lanserar den senaste versionen av Revu – företagets flaggskeppslösning för projekteffektivitet och samarbete. Bluebeam är branschledande inom utveckling av lösningar och tjänster inom arkitekt-, ingenjörs- och byggbranschen världen över. Revu 20 ger ännu större flexibilitet och kontroll med förbättrade funktioner för användar- och innehållshantering. Kommunikationen görs ännu smidigare med nya förbättringar för större exakthet och tidsbesparingar.

”När vi tänker på samarbete i ett byggprojekt tänker vi på att undanröja hinder med hjälp av teknik. Samtidigt utnyttjar vi den inneboende potentialen i en grupp med olika projektpartners”, säger Bluebeams CEO Jon Elliott. ”När team har rätt lösningar på plats för att samarbeta sömlöst över stora avstånd och i flera tidszoner kan investeringar i utbildning, styrning och processutveckling omsättas i tydligt och mätbart förbättrad kvalitet, exakthet och effektivitet. Revu 20 innehåller förbättrade funktioner för kommunikationshantering och produktivitetsförbättringar som är utformade för att maximera organisationers investeringsavkastning i hela verksamheten.”

Med Revu 20 introduceras nya kommunikationsfunktioner, utformade för att driva på produktiviteten och leda till mer lyckade projekt. Förbättrade funktioner för användar- och innehållshantering ger större flexibilitet och kontroll. De kraftfulla markeringsverktygen i Revu som underlättar hanteringen av projektdata när projektdokument granskas, kommenteras, markeras och spåras, har vässats ytterligare.

”Bluebeam har alltid varit ett företag som fokuserar på att lösa problem utan att för den skull behöva återuppfinna teamens arbetsmetoder”, säger Bluebeams CPO Roger Angarita. ”Faktum är att vi fokuserar på att utveckla lösningar som förhöjer organisationers befintliga styrkor. Vi möter organisationerna vid den punkt där tillgången till rätt verktyg verkligen börjar göra skillnad. Oavsett om det yttrar sig som rätt funktioner, rätt samarbetsverktyg eller rätt globala datanätverk. Som bevis på att vår strategi fungerar har Bluebeam Global Services genomfört en undersökning bland våra kunder hos enskilda företag, där 82 % av Revu-användarna uppgav att de hade sparat tid, 76 % sa sig ha höjt effektiviteten och 88 % rapporterade en bättre arbetskvalitet. Dessa resultat speglar de fantastiska fördelarna med samarbete inom innovation och teamarbete. Vi är stolta över att vara en drivkraft för resultat som bygger starkare affärsrelationer bland företag i arkitekt-, ingenjörs- och byggbranschen och deras kunder.”

Studio är ett samarbetsutrymme som nås inifrån Revu och omvandlar programmet till en samarbetslösning i realtid. Team kan använda Studio för att hålla kontakten över hela världen, var de än befinner sig – på byggarbetsplatsen, i byggbaracken eller (som på senare tid) i hemmet. Studio-projekt ger åtkomst till en enda central plats för lagring av dokument – eller till och med hela byggprojekt – i molnet, och Revu 20 ger ännu bättre åtkomst och större kontroll. Revu 20 innehåller också en förbättrad process för att bjuda in medarbetare och bättre administrativ styrning i Studio-sessioner. Nu är det enklare än någonsin för teammedlemmar och administratörer världen över att arbeta med samma uppsättning dokument och dra nytta av realtidsanslutning. ​

I samband med lanseringen av Revu 20 presenterar Bluebeam idag också en Studio-server i Australien. Därmed kan klienter hålla Studio-sessioner och lagra projektdata inom Australiens gränser, vilket uppfyller kraven på datasuveränitet. Funktionen är tillgänglig direkt och automatiskt för alla användare i regionen genom Revu 20 eller Revu 2019. Mer information finns här.

Standard-, CAD- och eXtreme-utgåvorna av Revu 20 finns nu tillgängliga på Bluebeam.com/se och genom vårt världsomspännande nätverk av återförsäljare.

Bluebeam, Inc.
Över 1,9 miljoner människor i fler än 130 länder förlitar sig på Bluebeams smarta, intuitiva markerings- och samarbetslösningar som avancerar teknikbranschens metoder för att arbeta med, hantera och samarbeta om projekt digitalt. Bluebeam grundades i Pasadena i Kalifornien och har vuxit till att omfatta ytterligare USA-kontor i Kalifornien, Illinois, Texas och New Hampshire liksom kontor i England, Tyskland, Danmark, Sverige och Australien. Bluebeam är en del av Nemetschek Group. Ladda ner en 30-dagars testversion av Bluebeam Revu på vår webbplats.

Ett foto som medföljer detta tillkännagivande finns tillgängligt på: https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/0b5e5dd2-529b-42fb-92a2-d8bd7575dc66

Ress Life Investments A/S: Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV)30.9.2020 17:05:00 CESTPress release

Ress Life Investments Holbergsgade 14, 2 tv DK-1057 Copenhagen K Denmark CVR nr. 33593163 www.resslifeinvestments.com To: Nasdaq Copenhagen Date: 30 September 2020 Corporate Announcement 36/2020 Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV). Ress Life Investments A/S publishes the Net Asset Value (NAV) per share and performance data as of 15 September 2020. NAV per share in USD: 2064.01 NAV per share in EUR: 1735.63 The performance during the first half of September was -0.49% in USD. The year-to-date net performance is 5.37% in USD. Assets under management (AUM) was 215.0 million US dollars. Questions related to this announcement can be made to the company's AIF-manager, Resscapital AB. Contact person: Gustaf Hagerud gustaf.hagerud@resscapital.com Tel + 46 8 545 282 27 Note: The terms for subscription of shares, minimum subscription amount and redemption of shares are provided in the Articles of Association, Information Brochure and in the Key Investment Information Docume

Vaisala’s financial information and Annual General Meeting in 202130.9.2020 17:00:00 CESTPress release