Bluebeam introducerar Bluebeam Cloud: Designat för byggbranschen

Ny säker, ansluten, flexibel lösning ger den åtkomst och sinnesro som krävs av designers och byggare

PASADENA, Kalifornien, Sept. 20, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bluebeam, Inc., ledande utvecklare av lösningar och tjänster för arkitektur-, ingenjörs- och byggproffs över hela världen, tillkännagav idag en milstolpe i sin globala affärstransformation med lanseringen av Bluebeam Cloud, en ny svit av mobila och webbläsarbaserade lösningar som är tillgängliga globalt som en del av nya prenumerationsplaner.

”Bluebeam Cloud uppfyller vårt kundlöfte att frigöra kraften i Bluebeam Revu så att team på fältet kan komma åt kritiska data och arbeta var som helst, inklusive med sina mobila enheter”, säger Bluebeams verkställande direktör Jon Elliott. ”Våra kunder är beroende av korrekta, säkra och aktuella data så att de kan hålla kontakten och hålla projekt på rätt spår, även när de är på resande fot. Bluebeam Cloud tillhandahåller den avgörande komponenten och levererar riktade funktioner, arbetsflöden och rapportering med anslutning, samarbete och datatillgänglighet i centrum.”

Bluebeam Cloud har en kraftfull, flexibel markeringsredigerare för att markera, kommentera och samarbeta kring projektdokument och fältverktyg som hanterar och spårar arbetsflöden inom rondering, RFI:er och underlag. De här webbläsar- och appbaserade mobila lösningarna fungerar med befintliga Bluebeam-markeringar, verktygsuppsättningar och dokument. Projektdata är alltså tillgängliga för teammedlemmarna på såväl kontoret som byggarbetsplatsen.

”Bluebeam har alltid huvudsakligen fokuserat på att förstå sina kunders verkliga behov”, säger Yves Padrines, CEO för Nemetschek Group, Bluebeams moderbolag sedan 2014. ”Bluebeam förstod att deras kunders arbete förändrades i en otrolig takt och att en total affärstransformation krävdes för att Bluebeam skulle kunna leverera det värde och de tjänster som krävs för att möta utmaningen. Bluebeam Cloud representerar mycket mer än programvara. Det är lanseringen av ett helt nytt sätt att bedriva verksamhet på, baserat på samarbeten som går utöver bara försäljningen för att leverera bättre resultat för varje projekt. Och det är så vi når framgång tillsammans.”

Bluebeam Cloud och Bluebeams flaggskeppslösning Revu är utformade speciellt för att tillgodose de föränderliga behoven hos moderna hybridarbetsplatser. Nu levereras och erbjuds de tillsammans som prenumerationsplaner för första gången. Alla prenumeranter kommer också att få obegränsad datalagring, ett helt bibliotek med Bluebeam University on-demand-utbildningsresurser och global teknisk livesupport. Nya Bluebeam-prenumeranter kan också förvänta sig att se ytterligare tjänster läggas till i prenumerationserbjudandena i framtiden.

”När vi började utveckla Bluebeam Cloud hade vi möjlighet att arbeta med våra kunder och föreställa oss hur vår programvara, våra appar och tjänster användes för att avsevärt förbättra värdet och öka användarvänligheten”, säger Bluebeam Chief Product Officer Roger Angarita. ”Med vår övergång till prenumeration fokuserade vi på de områden som skulle ha störst inverkan för att effektivisera allas tillgång till filer och kritiska data från kontoret till fältet utan störningar. Och vi ville göra registrering och utbildning enkelt med utbildning på begäran och supportresurser som hjälper våra kunder att få ut ännu mer värde av våra lösningar. Vi är stolta över att introducera förändringar med den här versionen som direkt tar itu med de verkliga problemen som påverkar proffs över hela världen och i slutändan levererar en extraordinär upplevelse.”

Besök Bluebeam.com för mer information och priser.

Om Bluebeam, Inc.
Över 2,5 miljoner människor i fler än 165 länder förlitar sig på Bluebeams smarta och intuitiva lösningar för markering och samarbete. Lösningarna ger byggexperter bättre digitala sätt att samarbeta, hantera och arbeta med projekt. Bluebeam grundades i Pasadena i Kalifornien och har vuxit till att omfatta ytterligare USA-kontor i Kalifornien, Illinois, Texas och New Hampshire samt kontor i Kanada, England, Tyskland, Danmark, Sverige och Australien. Bluebeam är en del av Nemetschek Group. Ladda ner en 30-dagars testversion på vår webbplats.

Jannike Reinholdsson
jreinholdsson@bluebeam.com

En bild som åtföljer detta tillkännagivande finns tillgänglig på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/bcea0ad2-323a-429e-85b0-f06dbf3110c2

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Program for the publication of Yara International ASA third quarter results 20227.10.2022 11:05:00 CEST | Press release

The Yara International ASA third quarter 2022 results will be published on Thursday20October 2022at08:00 CEST. An on-line presentation will be held at 12:00 CEST, hosted by Yara President and CEO Svein Tore Holsether. The presentation will be held in English. The report, presentation and webcast will be available at the above mentioned times at: yara.com/investor-relations/latest-quarterly-report/ There will also be a conference call at 13:00 CEST the same day with an opportunity to ask questions to Yara’s management. Please use this link to register for this session: https://registrations.events/direct/Q4E60136. Registered participants will receive a full list of available international dial-in numbers and a unique passcode upon completed registration. Please join the event 5-10 minutes prior to scheduled start time. Alternatively, it is possible to use the dial-in numbers listed below on the day of the conference call to register through an operator: Norway - National +47.57.98.94.30

Telenor etablerer fiberselskap i Norge7.10.2022 08:55:29 CEST | Pressemelding

(Fornebu 07 september 2022) Telenor inngår en transaksjon som skal støtte fremtidige investeringer i Norges telekominfrastruktur. Tidligere i år påbegynte Telenor en prosess for å vurdere etableringen av et eierselskap for passiv fiberinfrastruktur, med en medinvestor i en minoritetsposisjon. Telenor har nå kommet til enighet om å selge 30 prosent av det nye fiberselskapet til et konsortium ledet av det globale investeringsselskapet KKR, som investerer gjennom sin kjerneinfrastrukturstrategi. Konsortiet inkluderer Oslo Pensjonsforsikring som medinvestor. Det nyetablerte selskapet er et datterselskap av Telenor og vil bli en del av det nye forretningsområdet Telenor Infrastruktur. Selskapet vil eie de passive elementene i det norske fibernettet. Dette omfatter omtrent 130.000 kilometer med kabler som leverer tjenester til omtrent 560.000 husstander. Eiendelene vil bli skilt ut fra Telenor Norge før transaksjonen sluttføres. Telenor Norge blir selskapets eneste kunde og alle operasjonell