Blomstrende samarbeid mellom to av Skandinavias raskest voksende artister; Sebastian Zalo og Olivia Lobato «Alle Roser»

Uten regnet finns ingen roser, og alle roser kommer med torner.

«Det klaffet fra start.»

Det spirer på tvers av landegrensene. I dag slipper Sebastian Zalo og det svenske stjerneskuddet Olivia Lobato;«Alle Roser».

Sebastian Zalo har allerede skapt unike relasjoner med lyttere gjennom musikken sin, med låter som «Kjære frykten min», «Lykkelig uten meg», «Babylon» og «Magi» og har både Spellemann- og P3Gull nominasjoner under beltet.

Som 18 år gammel har svenske Olivia hatt en av sommerens heteste låter i Skandinavia. Etter «Syrener» er hun nå med på «Alle roser» med Sebastian Zalo.
Låten er allerede listet på P3.

Sebastian og hans faste makker Gus Polden dro over til Stockholm og traff Olivia og produsent Joakim Buddee. Ting kom lett, det klaffet fra start.

Bare et par timer etter at de møttes, var strukturen på låten ferdig. Kaffetrakteren som kokte da de ble kjent, er med i lydbildet.

«Da vi kom inn i studio begynte Gus å spille piano, mens Joakim lagde kaffe. Vi tok det opp. Det er de litt rotete lydene du kan høre i bakgrunnen. Vi la det inn og brukte det på låta», sier Sebastian.

«Vi skrev låten på ett par timmar bara! Det va en lugn session och vi kom in i hjärtesorgens stämning fort, därmed den ledsamma texten»,sier Olivia

«Man elsker helt til man blir ødelagt eller dør».

«Alle Roser» handler om det å elske, sier Sebastian. Og fortsetter; «fordi det er det jeg tror vi alle mennesker instinktivt er innstilt på å gjøre; å finne noen å elske. Vi er avhengige av å kjenne at vi elsker noen. På godt og vondt. Man elsker helt til man blir ødelagt eller dør. Med å elske kommer det smerte, glede og alle følelser. Du kan ikke ta det ene og ikke det andre, du må hele pakka. Noen ganger har man lyst til å skru av, men det går ikke». Det er som alt annet i livet, det kommer med en eller annen pris».

Olivia forteller: «Det va kul att jobba med någon som inte pratar samma språk, då fick vi två ordförråd att jobba med. Norska är såå fint, så det va väldigt tacksamt».

Sebastian på sin side sier; Jeg føler med utrolig privilegert som får jobbe med Olivia. Hun er veldig ung, men samtidig så talentfull at jeg spår noe stort for henne.

18 år gamle Olivia Lobato fra Stockholm har tatt Norge med storm. Hun skriver smertefullt og drømmende om livet, og med sin fengslende sangstemme fikk Olivia tidlig et navn på TikTok. Allerede første gang hun gikk i studio for å skrive selv ble låten "Syrener" et faktum. En vakker, men samtidig melankolsk låt. «Syrener» har vært en av sommeren heteste låter og ligget på Spotify topp 5 både i Sverige og Norge.

Den svært karismatiske Hortensgutten Sebastian Zalo har siden definitive gjennombruddet i med debutalbumet RTRO//SPKT i 2020, befestet sin posisjon som en av landets mest spennende artister. Han har gjort minneverdige opptredener på steder som Stavern-, Slottsfjell- og Øyafestivalen, by:Larm, Lindmo, De Neste, Nitimen med KORK& P3 Live.
Han avsluttet et sterkt 2021 med «Magi», temalåten til NRKs julekalender.
I januar  2022 utga Sebastian EPen «Vi som skulle bli gamle menn», en hyllest til bestevennen Benjamin Ruud. I mai kom den personlige «Lykkelig uten meg», som har hatt et sterkt engasjement på TikTok, og i sommer «24 timer»som Sebastian slapp sammen med sin faste musikalske partneGus Polden.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Jada, Sammy Hagar, Bree Runway, Kid Cudi og Shawn Mendes!30.9.2022 13:43:04 CEST | Pressemelding

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM” Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp! Danske Jada har tatt hjemlandet med storm de siste årene og med sine ærlige, autentiske og oppløftende låter har hun blitt en stor rollemodell og inspirasjon for mange. Nylig slapp hun sitt nye kritikerroste album Elements – og er nå klar med en ny versjon av “Saturn Return”, hvor hun har fått med seg superstjernen MØ. Popsensasjonen er for tiden ute på sin første europeiske turné og 11. november entrer hun scenen på Royal Arena for å gjøre sitt hittil første store headliner-show. Sammy Hagar er sammen med bandet The Circle ute med albumet Crazy Times. The Circle består av tidligere bandkompis i Van Halen bassist Michael Anthony, trommis Jason Bonham og Vic Johnson på gitar. Innspillingen av albumet fant sted i Nashvilles historiske RCA Studio A med produsent Dave Cobbat. Det nye albumet inneholder ti låter, ni origina

Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp!29.9.2022 11:02:08 CEST | Pressemelding

12. august markerte begynnelsen for dette megaprosjektet, hvor den anonyme produsenten Hearts On The Run gir ut én ny låt hver uke i et helt år. Dette skal resultere i totalt 52 sanger og 4 album! Den mystiske figuren har et eneste mål om å skape musikk og innhold som samler folk verden rundt. Den gåtefulle produsenter varmer nå opp til første albumslipp med utgivelsen av “We’re The Ones With The Broken Hearts”. Det første av fire album slippes 28. oktober og inneholder alle tidligere utgitte spor. Hearts On The Run eksperimenterer med forskjellige typer dansemusikk, og kombinerer både elektroniske og organiske elementer, noe som gir fansen et bredt spekter av musikk for enhver stemning og anledning. Artisten bak prosjektet har med sin ekte identitet allerede blitt streamet over 500 millioner ganger, og markerer med dette starten på et nytt, ambisiøst og uhemmet prosjekt med full kreativ frihet.

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT29.9.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag. Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.” “Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg h

SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM”29.9.2022 09:21:15 CEST | Pressemelding

SALTI kjemper sine indre demoner og får endelig en følelse av tilhørighet på singelen “DFWM”. Låten slippes 30. September, og er å finne på den kommende EP’en Demons. Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Tidligere i år slapp SALTI singlene “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Kort tid etter fulgte han opp med utgivelsen av “Switch Up”. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med fjerde og nest siste singel, “DFWM”, f