BliVakker.no er Folkets Nettfavoritt 2016
For fjerde år på rad har det norske folk kåret den mest populære norske nettbutikken, og i skarp konkurranse med 1.100 andre nettbutikker var det igjen BliVakker.no som stakk av med seieren. Dette er i dag Norges største nettbutikk innen hår- og kosmetikkprodukter. GetInspired.no kom på 2. plass for tredje året på rad, og Japan Photo kom for første gang på pallen.
Mange gode butikker
- Det var jevnt i toppen, men BliVakker.no trakk det lengste strået. De fikk flest stemmer, kom best ut i brukertesten og er igjen en verdig vinner. Samtidig viser kåringen at det er utrolig stor bredde blant norske nettbutikker og hva nordmenn handler på nett, sier e-handelsdirektør i Posten og Bring, Gunnar Henriksen.
De ti nettbutikkene som fikk flest stemmer, har blitt testet av et uavhengig brukerpanel hos Ipsos. Folkets stemmer teller 60 prosent og testen 40 prosent. BliVakker.no scorer høyt på tydelig produktinformasjon, anbefalinger om andre relevante produkter, flere leveringsalternativer og brukervennlighet.
- Vi ønsker å synliggjøre det store mangfoldet av både nystartede og veletablerte nettbutikker i Norge. Dagens teknologi gjør det mulig å drive kjøp og salg over hele landet og i prinsippet over hele verden. Mange kan lære av Folkets Nettfavoritt, BliVakker.no, mener Henriksen.
Glad prisvinner
Prisen deles ut under Brings netthandelskonferanse LOAD16 den 22. september. Årets vinner er veldig stolte av at de atter en gang er kåret til Folkets Nettfavoritt.
- Det er veldig hyggelig å bli godt likt. Vi jobber hardt hver eneste dag med å levere gode kjøpsopplevelser til våre kunder. Da er det ekstra gøy at de velger å stemme på oss. Selvsagt er det også en fjær i hatten at brukertesten viser at vi gjør mye riktig, sier Einar Øgrey Brandsdal i BliVakker.no
FAKTA: Slik kåres vinneren
- Alle nettshoppere har denne våren kunnet stemme på sin nettfavoritt på Posten.no
- De 10 butikkene med flest stemmer gikk videre til en brukertest. Panelet besto av 25 personer. Hver person har besøkt og evaluert minst fire butikker hver. Her har de testet 19 forhåndsdefinerte kriterier. Det ble ikke gjennomført kjøp, men de har simulert kjøp helt frem til betaling.
- Alle norske nettbutikker med minst en stemme under kåringen, har gått videre i kåringen av de øvrige netthandelsprisene som deles ut under LOAD16.
- Arrangementet går av stabelen den 22. september i Oslo.
Nøkkelord
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom