Blind mann går på feil buss – havner på russebuss

Blindeforbundet har laget en ny, morsom film der en blind mann havner på feil buss – og plutselig befinner seg i en russebuss med en gjeng festglade russejenter.
Blindeforbundet har laget en ny, morsom film der en blind mann havner på feil buss. – Med en god porsjon humor og selvironi vil vi med denne filmen sette fokus på hvor viktig det er med god informasjon om hvilken buss som kommer, sier Sverre Fuglerud (i midten) i Blindeforbundet.

Filmen er tilgjengelig på Blindeforbundets Facebook-side:

Filmen er laget for å illustrere viktigheten av god informasjon på bussholdeplassene om hvilken buss som kommer. Mer enn 80 prosent av svaksynte og blinde forteller at de synes det er vanskelig å finne riktig buss, ifølge en Ipsos-undersøkelse.

– Med en god porsjon humor og selvironi vil vi med denne filmen sette fokus på hvor viktig det er med god informasjon om hvilken buss som kommer. Statsråd Ketil Solvik-Olsen har sett filmen, og fikk seg en god latter, så da håper vi at han husker på oss som ser dårlig og sliter med å finne riktig buss, når han i disse dager holder på med nasjonal transportplan, sier Sverre Fuglerud, seksjonsleder for informasjon og samfunnskontakt i Blindeforbundet (og hovedrolleinnehaver i filmen).

Mer informasjon om temaet her: https://www.blindeforbundet.no/kampanjer/blinde-og-svaksynte-finner-ikke-bussen

Seksjonsleder Sverre Fuglerud i Blindeforbundet (som spiller hovedrollen i filmen): mobil.: 990 03 662, E-post: fuglerud@blindeforbundet.no.