Frivillighet NorgeFrivillighet NorgeFrivillighet Norge

Bli prosjektleder for Frivillighetens år på OD-dagen 3. november!

Næringsminister Jan Christian Vestre har lyst ut sin jobb på Operasjon dagsverk (OD) 3. november. Nå følger prosjektleder i Frivillighetens år, Birgitte Brekke, opp og gjør det samme: “Frivillighet forandrer verden. Vi oppfordrer alle arbeidsplasser til å gi ungdom muligheten til å bidra med sitt dagsverk på denne viktige dagen” sier Brekke.

Målet i Frivillighetens år er at enda flere arbeidsplasser skal åpne dørene for skoleelevene. Nå er dørene vidåpne hos Frivillighet Norge, som har ansvaret for å planlegge og gjennomføre Frivillighetens år 2022: “Jeg lyser ut min stilling i Frivillighetens år,” sier en engasjert prosjektleder.

Birgitte Brekke forteller at selv om Frivillighetens år nærmer seg slutten, så er arbeidsoppgavene langt fra over:“ Jeg håper ungdommen kan hjelpe oss på sosiale medier, i kampanjearbeidet, gi oss nye innblikk i hvordan vi skal markedsføre oss, og kanskje tipse oss om hvordan frivillig arbeid kan fortsette å være lystbetont i 2023!”

I alt lyses ut fire stillinger i Frivillighetens års sekretariat. Stillingene lyses ut på od.no/ansett

Her er noen andre stillinger som er lyst ut:

• Utviklingsminister Anne Beathe Tvinnereim
  • Leder for SOS-barnebyer Sissel Aarak
  • Leder for Mental Helse Ungdom Adrian Tollefsen
  • SoMe-sjef Oslo Badstueforening
  • SoMe-sjef Fransiskushjelpen
  • SoMe-sjef for influenser Severin Suveren

OD er ungdommens egen nasjonale dugnadsdag, og et signalarrangement i Frivillighetens år. De frivillige organisasjonene i Norge slår ring om OD fordi det er en viktig skole i solidaritet og ofte et første møte som deltaker i frivilligheten.I år går inntektene til Mental Ungdom sine prosjekter med psykisk helse og tabu i Uganda.

Saken er tidligere publisert med sperrefrist. Denne er fjernet.

Hva er Frivillighetens år?

Frivillighetens år 2022 skal feire Norges viktigste lagarbeid! Alle lag, foreninger, frivilligsentraler, kommuner og andre samarbeidspartnere inviteres med til å synliggjøre og aktualisere frivilligheten, øke kjennskap og anerkjennelse og til å få flere med!

Året er forankret i regjeringens Frivillighetsmelding. Det er Frivillighet Norge som har fått ansvaret for å planlegge og koordinere innsatsen rundt året. Det skal skal markeres fra nord til sør, på digitale og analoge flater og i både fysiske og digitale arrangementer. Vi gleder oss til å feire frivilligheten. Uten den stopper Norge opp!

Bli med og feire Norges viktigste lagarbeid!