Bli kjent med Affes univers!

Bli med inn i et helt nytt univers som virkelig tar barnas verden på alvor.

Bjørn Lindquist(78) og Kristin Seiersten(31) er skaperne bak dette nye, spennende prosjektet for barn. Med seg har de Matias Alegria, kjent som barne-TV Matias (programleder i NRK super) Hvis du liker serier som Karsten og Petra og Albert Åberg, kommer du garantert til å bli fanget inn i Affe universet.

Hør første singel fra AFFE her!

EN AFFE BLIR TIL

Det starter med en enkel sangtekst fra en litt frustrert 4-åring som gjerne vil bli sett og få svar.

En tonesetter blir inspirert, legger til en melodi - og dermed kan sangen testes ut for førskolebarn ved flere anledninger. Responsen fra både små og store gir grobunn for å skrive flere sanger på vegne av den lille undrende gutten.

Og slik blir det!

Affe blir presentert via en lydbok bestående av seks korte historier som binder seks sanger sammen. Her blir vi også kjent med familie, venner, vaner og kanskje noen uvaner. Situasjoner er lett å kjenne igjen, men Affe gjør seg opp sine egne tanker og har sin egne helt spesielle løsninger på hvordan ting kan bli litt bedre.

Affe's verden setter lys på hvor viktig det er for barn å bli sett og hørt. Og føle seg viktig.

Affe har et barnlig sinn og en gammel sjel, han er en gutt barna kan le med, finne trøst hos og undre seg med. Det er enkelt for barna å kjenne seg igjen i Affes tanker og spørsmål. Dette er en realistisk og dagsaktuell verden fylt av kreativitet. Affe tar opp temaer som også er oppsiktsvekkende for de voksne.

"Fra første tekst og tone visste jeg at Affe er en fyr man blir glad i!" - Kristin Seiersten

Kristin er musiker og pedagog og jobber til daglig med barn. I prosjektet er hun både tonesetter, vokalist, produsent og medskribent sammen med Bjørn på manus. Hun er også Affes stemme i dialogene sammen med Matias Alegria. Bjørn står for sangtekstene. Planene er å la Affe dukke opp med jevne mellomrom de nærmeste årene, både i form av bøker, musikk, video og dukke til fysisk bruk og presentasjon. Det ventes også en julesingel kort tid etter lydboken.